Dissabte,20 abril, 2024
IniciA PORTADAAutoRetro Barcelona reuneix a tots els actors d'un sector que facturarà gairebé...

AutoRetro Barcelona reuneix a tots els actors d’un sector que facturarà gairebé 60 milions d’euros en 2017, un 12 per cent més que en 2016

 

És el primer gran Saló del vehicle clàssic a Espanya i s’inaugura dijous vinent, 16 de novembre, fins al diumenge 19, a Fira de Barcelona-Montjuïc, organitzat per ERMEvents 

 

  • La 34ª edició de AutoRetro reuneix a 250 expositors i més de 500 vehicles, entre automòbils, motocicletes, màquines militars i tractors, que participaran en més d’una vintena d’activitats durant el cap de semana
  • S’espera un 10 per cent més de visitants, molts d’ells motivats per l’increment de rendibilitat dels vehicles clàssics, que arriba ja fins a un 23 per cent

REDACCIÓ/SOCIETAT. Les principals novetats per a l’Edició de AutoRetro que arrenca el proper dijous, 16 de novembre, són: l’augment de visitants, que s’estima en gairebé un 10 per cent; i la multiplicació d’assistents amb edats mitjanes compreses entre 40 i 54 anys, així com una major presència de dones. L’interès creixent pel Saló ve motivat tant pels propis vehicles que s’exhibeixen com per la seva rendibilitat en alça. Les cotitzacions dels vehicles clàssics, automòbils i motocicletes, estan ascendint, de fet, entre un 9 i un 23 per cent anual, desbancant la rendibilitat de qualsevol inversió en Borsa, segons indica ERMEvents, organitzadora del Saló

Entre les propostes més importants d’ AutoRetro figuren l’homenatge a Pedro Serra, al millor carrocer espanyol de tots els temps, del que s’exhibiran alguns dels seus models més emblemàtics en primícia mundial. Un altre dels grans protagonistes serà el Seat 600, que finalitza la celebració del seu 60º Aniversari a la ciutat on es va fabricar històricament. Aquest model és el millor exemple de revaloració: es comercialitza, ara mateix, per sobre de 9.000 euros a qualsevol país europeu, quan el seu preu inicial en els 60 i els 70 no arribava a 400 euros, 65.000 pessetes de l’època.

ERMEvents, format per una vintena d’especialistes en motor, és el primer organitzador de Salons Internacionals de Clàssics en territori espanyol. Auto Retro Barcelona, que s’obre del 16 al 19 de novembre a Fira de Barcelona-Montjuïc, i ClassicAuto de Madrid, que es celebrarà del 23 al 25 de febrer del 2018 al Palau de Cristall de la Casa de Campo, són alguns dels eixos principals de la seva activitat. Més informació a www.ermevents.es

Els veterans del motor estan de moda a Espanya perquè el mercat ja ha cobert plenament les necessitats bàsiques de mobilitat. Així ho explica Héctor Ribas, soci fundador de ERMEvents: “Ara es busca satisfer aquells capritxos sobre rodes que eren inassolibles al final de l’adolescència i primers anys de la joventut”.

Aquest interès per tot el “vintage”, per tot allò amb una història a les seves esquenes, explica l’increment dels preus en el sector dels cotxes i motos més veterans. A més, les inversions en vehicles clàssics són segures, per la pròpia naturalesa del producte, i no estan subjectes a depreciacions per vaivens del mercat, segons els principals consultors financers internacionals.

AutoRetro, que s’estén sobre 50.000 metres quadrats a Fira de Barcelona, impulsarà els contactes entre els diferents actors d’un mercat per mitjà de “Viatges al Passat”. Els organitzadors d’aquesta edició han desenvolupat gairebé una vintena d’exposicions perquè els assistents adquireixin els coneixements necessaris per invertir encertadament.

Entre aquests monogràfics destaca l’homenatge al pilot més prometedor de començaments dels seixanta, Ramón Torrás, desaparegut en accident de competició quan obria el camí a tots els grans del motociclisme.

Es busquen professionals amb gran experiència
L’ascens del sector de vehicles clàssics també està impulsant tot tipus de negocis associats, des de tallers de restauració i recambistas, que seran protagonistes en AutoRetro 2017, fins a empreses de subhastes.

Més del 60 per cent dels tallers de restauració ja ha superat els deu anys d’existència, com recorda la Federació Internacional de Vehicles Antics, FIVA, la qual cosa confirma la solidesa del negoci en l’entorn europeu. “El mercat necessita, ara mateix, un major nombre de serveis especialitzats en vehicles d’èpoques passades”, afegeixen des de ERMEvents, “però és molt difícil trobar tècnics amb l’experiència necessària, per la qual cosa aquests treballs s’estan marxant a països del nostre entorn”.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies