Dijous,25 abril, 2024
IniciA PORTADACatalan Arts, la marca d'internacionalització de les empreses creatives i culturals catalanes

Catalan Arts, la marca d’internacionalització de les empreses creatives i culturals catalanes

  • Impulsada per l’Institut Català de les Empreses Culturals, serà la imatge per a la promoció internacional de les empreses dels sectors de la música, les arts escèniques, el llibre, les arts visuals, els videojocs i la cultura digital
  • L’objectiu és facilitar a les empreses l’accés als mercats locals, nacionals i internacionals, així com posicionar les seves creacions a fires i mercats d’arreu del món

REDACCIÓ/CULTURA.  El Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), ha recuperat i redissenyat l’antiga marca Catalan Arts amb l’objectiu de reforçar la seva estratègia d’internacionalització de les empreses creatives i culturals catalanes. Així, la marca Catalan Arts, que té un bon posicionament internacional i representa l’experiència de més de 10 anys d’internacionalització de les indústries culturals catalanes, s’actualitza per tal de replantejar la comunicació i la promoció internacional de manera més efectiva. Aquest canvi estratègic es fa davant els canvis de model de negoci i dels mercats, cada cop més globals.

Catalan Arts identificarà les accions portades a terme des de l’Àrea de Mercats de l’ICEC i serà la imatge per a la promoció internacional de les empreses del sector de la música, les arts escèniques, el llibre, les arts visuals, els videojocs i la cultura digital. Aquesta nova imatge substitueix la marca Creative Catalonia, que ha estat utilitzada amb aquesta finalitat durant els darrers 2 anys.

El nou disseny de Catalan Arts segueix una estructura que unifica tots els sectors creatius sota una mateixa marca matriu i respon a la tendència de les produccions artístiques a ser cada cop més multidisciplinars. Al mateix temps, seguirà tenint la flexibilitat necessària per representar sectors concrets. Així doncs, en fires i mercats específics, la marca Catalan Arts podrà anar acompanyada de les especificacions “Music”, “Performing Arts”, “Books”, “Galleries” o “VideoGames”, i ser flexible a altres catalogacions segons les necessitats dels sectors.

Des del 2005, el Departament de Cultura, a través de l’àrea de Mercats de l’ICEC, ha desenvolupat una estratègia activa de promoció i impuls de les empreses culturals i creatives arreu del món. Amb Catalan Arts, seguirà desplegant el seu programa d’accions per facilitar l’accés de les empreses culturals i creatives catalanes als diversos mercats nacionals i internacionals.

La nova imatge ja es pot veure als estands que darrerament el Departament de Cultura ha organitzat a fires i mercats internacionals. Aquelles empreses que vulguin utilitzar la marca per identificar les seves produccions internacionalment podran descarregar-la lliurement al web www.catalanarts.cat

Material promocional editat per l’Eurosonic 2017 i la Kulturbörse Freiburg 2017

Objectius: Àsia i mantenir posició a mercats consolidats

Amb l’objectiu de facilitar l’accés als diversos mercats nacionals i internacionals, el Departament de Cultura posa a disposició de les empreses culturals catalanes les infraestructures, els recursos i l’experiència necessaris per contribuir a fer possible l’èxit en la seva internacionalització.

Entre els principals objectius d’aquest 2017, i seguint l’estratègia d’internacionalització del Departament de Cultura i del Govern de Catalunya, s’obre el focus cap a Àsia amb una acció comercial al Performing Arts Market de Seül, a Corea del Sud. També s’obriran vies de col·laboració amb països del Mediterrani, s’intensificaran les relacions amb Amèrica i es continuaran treballant les relacions amb el Quebec. Tot això sense deixar de treballar el mercat europeu, que és on els artistes catalanes duen a terme més actuacions.

Per altra banda, conscient del paper estratègic com a espais de trobada i d’intercanvi dels festivals i fires de Catalunya, el Departament de Cultura, a través de l’ICEC, treballa coordinadament amb els mercats catalans per organitzar trobades de networking amb professionals d’arreu del món.

El programa d’accions internacionals es completarà amb les actuacions que els artistes i creadors catalans faran arreu del món. Segons els indicadors que recull l’Àrea de Mercats de l’ICEC, nombroses companyies dels diferents sectors van realitzar més de 1.600 actuacions a l’exterior l’any 2016.*

*Actuacions a l’exterior 2016. Les dades dels indicadors s’extreuen de les informacions que els artistes i les empreses fan arribar a  l’Àrea de Mercats de l’ICEC perquè en faci difusió a nivell internacional. Totes les actuacions internacionals es publiquen i s’actualitzen regularment a www.catalanarts.cat

Nova imatge de Catalan Arts

 

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies