Diumenge,19 maig, 2024
IniciA PORTADAING, Openbank y Bankinter, els millors bancs d'Espanya al 2021

ING, Openbank y Bankinter, els millors bancs d’Espanya al 2021

ECONOMIA I EMPRESA. ING ha revalidat el seu títol com a millor banc d’Espanya per segon any consecutiu. L’entitat taronja ha estat triada com la millor del nostre país, segons els resultats dels Premis HelpMyCash 2021, en els quals han participat més de mil enquestats. La medalla de plata ha anat a parar a les mans de Openbank i la de bronze, a Bankinter.

El banc neerlandès ha obtingut una nota mitjana, d’acord amb les valoracions atorgades pels seus clients, de 4,4 sobre cinc, mentre que la filial en línia del Santander ha aconseguit un 4,1. Bankinter s’ha quedat lleugerament per darrere en aconseguir una puntuació de 4,05.

Malgrat el context actual, marcat per l’increment generalitzat de les comissions de manteniment dels comptes corrents, uns tipus d’interès en mínims històrics i la pandèmia, el sector bancari aprova, encara que la seva imatge s’ha vist danyada d’un any per a l’altre. Si en 2020 la nota mitjana que obtenia el sector era de 3,8 punts, en 2021 la valoració cau fins als 3,6 punts.

BBVA destaca entre els grans bancs

Els principals bancs d’Espanya s’han situat en la zona central de la classificació, igual que l’any passat. BBVA ha obtingut una nota de 3,8 punts, mentre que el Santander ha estat l’entitat pitjor valorada d’aquest grup, amb una nota de 3,1. Entre mitjanes s’han situat Banc Sabadell (3,5), Bankia (3,3) i CaixaBank (3,2).

De totes les entitats analitzades, la presidida per Ana Botín ha estat la que s’ha anotat un major descens interanual. En concret, ha perdut cinc dècimes respecte al passat any, la qual cosa l’ha convertit en l’entitat la imatge de la qual s’ha degradat més en els últims mesos, coincidint amb l’adéu del Compte 123 i la posada en marxa de Santander One, segons els resultats de l’última edició dels Premis HelpMyCash.

Un terç dels clients descontents per la gestió de la pandèmia

Quatre de cada deu espanyols (el 44%) considera que la banca ha estat a l’altura durant la pandèmia del coronavirus i ha aprovat les mesures suficients per a fer costat als seus clients, mentre que un 30% opina tot el contrari.

La valoració que fan els espanyols de com han gestionat els seus bancs la crisi sanitària ha empitjorat notablement d’un any per a l’altre. En 2020, quan el sector va llançar la majoria de les ajudes, el 56% dels espanyols considerava que els bancs havien llançat les mesures suficients i només el 24% opinava que no. Però ara que moltes d’aquestes ajudes han desaparegut, com la possibilitat de treure diners de molts més caixers de l’habitual o les moratòries dels deutes, la valoració ha empitjorat.

L’opinió difereix molt entre aquells que sí han necessitat l’ajuda de la banca durant la pandèmia i aquells que no. Així, mentre que els consumidors que sí han necessitat el suport dels seus bancs i consideren que no s’han aprovat les mesures suficients atorguen a la banca una nota de 2,4 en la seva gestió del coronavirus, els que no necessitaven ajuda i creuen que sí s’han aprovat les mesures suficients li atorguen un 4,3.

Bankinter s’ha convertit en l’entitat que més ha fet costat als seus clients durant la pandèmia del coronavirus, segons els més de mil enquestats per HelpMyCash. Per darrere s’han situat ING i BBVA.

 

La banca en línia, la que té els millors productes

ING també s’ha alçat com l’entitat que cobra menys comissions. Sembla ser que la mesura de penalitzar als titulars del Compte Taronja que tinguin 30.000 euros o més i que no hagin domiciliat els seus ingressos en l’entitat amb una comissió mensual de 10 euros al mes no li ha passat factura. L’entitat taronja també és la que té els millors comptes, targetes, préstecs, productes d’inversió i hipoteques. En el cas dels préstecs per a l’adquisició d’habitatges, el premi el comparteix amb Kutxabank, d’acord amb els resultats dels Premis HelpMyCash.

D’altra banda, Openbank s’ha convertit en el banc amb la millor atenció al client, la millor operativa en línia i el que dóna accés a una millor xarxa de caixers gratuïts. La filial del Santander també ha estat triada com el banc més innovador pels internautes. També s’ha emportat el distintiu de banc més transparent, juntament amb ING.

La fidelitat dels clients, una assignatura pendent

La majoria dels espanyols estarien disposats a canviar de banc en els pròxims tres mesos, mentre que únicament el 44% li seria fidel a la seva entitat.

ING és l’entitat amb els clients més fidels, ja que el 68% dels seus usuaris no canviarien de banc. Li segueix Openbank amb un 51% de clients que no abandonarien l’entitat i Bankinter, amb un 46%. Per contra, Ibercaja, Banc Santander i Liberbank són les entitats amb més clients disposats a anar-se.

La infidelitat bancària és major entre els més joves, principalment entre els quals tenen de 26 a 35 anys. Segons l’estudi de HelpMyCash, el fet que molts clients en aquesta franja d’edat estiguin poc vinculats amb el seu banc (no tinguin hipoteques, per exemple) i, al seu torn, tinguin menys inconvenients a traslladar-se a la banca en línia i els bancs fintech és un hàndicap per a les entitats de tota la vida.

Pagar menys comissions i aconseguir més rendibilitat són els principals motius per a canviar de banc, alguna cosa que va en sintonia amb el fet que la banca hagi augmentat considerablement el preu dels seus comptes corrents i que els dipòsits siguin els productes pitjor valorats pels clients, la rendibilitat mitjana dels quals frega el zero per cent.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies