Dijous,25 abril, 2024
IniciA PORTADAEDITORIAL. A favor del comerç de proximitat: tracte i ambient més...

EDITORIAL. A favor del comerç de proximitat: tracte i ambient més personalitzat.

CARLES VIÑALS/EDITORIAL.

[dropcap]A[/dropcap]ctualment, veiem en un horitzó no gaire llunyà, el núvol del comerç en línia (compra per internet), com a alternativa a les compres de proximitat i que posa en perill la continuïtat dels petits negocis, que son el pilar fonamental de l’economia de qualsevol país.

Els gegants com AMAZON, ALI BABA, i d’altres, ofereixen sobre 5 milions de referències, preus potser més baixos, sense valorar si de vegades inclouen sobreexplotació laboral en la producció o en la gestió de la distribució. És el futur que ve, ens diuen aquests gegants del comerç.

Els compradors, sense entrar en boicots inútils, podem valorar el comerç de proximitat per altres serveis afegits que rebem al comprar: assessorament sobre el producte, tracte personalitzat, “tocar” el gènere, etc.

Un dia qualsevol (concretament el dia 18-01-2018, a les 14 h 30), a la cua de la caixa del supermercat CONDIS del poble. Un diàleg real i anònim, que pot servir d’exemple:

La clienta 1 està comprant molt (2 cistelles de productes) i es disculpa: Perdonin, és que a casa som 13; som família nombrosa.

Clienta 2: Però sou 11 fills?

Clienta 1: No, en total.

Clienta 2: M’ha fet pensar en la meva àvia que va tenir 17 fills i que només li van sobreviure 4.

Clienta 3: Pues mi abuela tuvo 21 hijos y le sobrevivieron 4. Ella vivia en Cordoba y su marido trabajaba en Francia (después de la guerra) y sólo venia en verano a conocer al nuevo hijo y encargar al siguiente.

Clienta 1: Jo sempre vinc al CONDIS, per proximitat; poder triar els productes directament i no per la pantalla de l’ordinador, pel tracte amb els treballadors que em coneixen i assessoren. Perdoneu l’espera.

Clienta 2 i Clienta 3: De res, ha valgut la pena els comentaris.

Això només és per cridar l’atenció i copsar una realitat del dia a dia. Qui no s’estima més anar a la botiga del barri a comprar qualsevol producte (sigui alimentari, sigui roba, sigui un detall per la llar, etc.), que fer-ho per internet?

Segurament molts contestaran que prefereixen fer la compra per internet, per la comoditat, per al preu, o per qualsevol altre motiu. Però si analitzem a fons la nostra decisió i som francs amb nosaltres mateixos, ens n’adonarem compte de què la compra per internet és una compra freda; la majoria de les vegades la descripció de l’article no és la correcta i no veiem el que comprem fins que ens arriba a casa i el pitjor és que el que hem comprat no ens satisfà o no s’ajusta a les nostres expectatives.

En canvi, si anem al comerç de proximitat, podem veure el que volem comprar, tocar-ho, demanar assessorament al responsable del comerç perquè ens orienti en la compra i escollim el producte que més s’ajusta a les nostres necessitats. A banda, també, de la satisfacció que dóna el fet de poder establir una relació amb el comerciant que en un futur, ja coneixerà les nostres tendències i podrà adaptar millor la compra als nostres desitjos.

La compra per internet, tal com ja hem dit, és més freda, no li pots explicar a ningú els teus gustos i com a conseqüència, la manca de comunicació ens aïlla cada dia una mica més.

Hem de valorar més les relacions entre les persones, ja que ens enriqueixen i són el pilar fonamental d’una societat civilitzada, a banda de promocionar al comerç local, que tant s’esforça per oferir-nos un servei de qualitat i de proximitat i que els beneficis de la venda ajuden a persones de la mateixa població on vivim, al contrari que les vendes d’internet, que la majoria de vegades els beneficis són per grans multinacionals estrangeres.

Carles Viñals.
Editor

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies