JAVI QUINTANO
18/12/2023 | 18:20:32
Fes possible el Diari Sant Quirze com a anunciant o com a soci
La startup Algoritcom, creada a Sant Quirze del Vallès per Nicolas Benhamou, Oriol Carbonell, Joan Sánchez, Alberto Quiñonero i Raúl Pérez està desenvolupant una urbs digital hiperrealista que es llançarà al febrer de 2024, aprofitant la palestra del Mobile World Congress.
Algoritcom, nascuda quan Benhamou i Carbonell, que treballaven fa quatre anys plegats en el món de l’e-commerce a Sant Quirze, van demanar ajuda a Sánchez, Quiñonero i Pérez, programadors que treballaven al mateix edifici del municipi. Després de la seva fundació, s’han traslladat a Barcelona i la startup compta amb 21 treballadors i ha rebut una inversió de 3,2 milions d’euros per part d’un fons privat que els està permetent avançar a bon ritme.
La startup Algoritcom ha dissenyat la primera ciutat al metavers, on ciutadans i negocis podran coexistir i interactuar en un entorn virtual hiperrealista, en què els usuaris podran configurar el seu avatar tan semblant o tan diferent de si mateix com vulguin, i els negocis podran dibuixar les seves botigues al metavers per oferir una experiència de compra digitalitzada en 3D.
A través d’aquest món virtual paral·lel, Algoritcom vol generar una experiència immersiva que transforma la manera de comprar, però no només això. També serà una xarxa social, on hi haurà jocs i serveis però també aules formatives, concerts i espectacles virtuals, etc.
El que diferencia Algoritcom d’altres projectes és que qualsevol persona pot accedir a la plataforma sense necessitat de tenir coneixements tècnics. Només necessiten un mòbil, una tauleta, ordinador o dispositius de Realitat Virtual que encara que enriqueixen l’experiència, no són indispensables. A més, hi ha plans de subscripció per a totes les butxaques: des del gratuït fins al més complet, que s’acosta als 150€ i no té compromís a llarg termini. En qualsevol cas, els negocis també en poden pactar un que s’adapti a les seves necessitats.
Després de molts mesos de treball per polir la plataforma, les properes setmanes es podrà veure una demo que mostra de manera precisa com serà i com funcionarà el projecte. Algoritcom espera que el seu projecte es converteixi en referent tant per a marques com per a usuaris aspirant arribar als 30.000 inscrits el primer mes.