Dissabte,14 desembre, 2024
IniciPERFILSPROTAGONISTESAntonio Pelayo i Cor de Fruita: la història d'una nissaga amb camps...

Antonio Pelayo i Cor de Fruita: la història d’una nissaga amb camps propis i lligada de sempre a la fruita

JAVI QUINTANO
Article patrocinat
12/11/2024 | 13:50:32

Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.

Cor de Fruita, la botiga de l’Antonio Pelayo al carrer Vallcorba del Mas Duran de Sant Quirze, és més que una fruiteria: és una extensió de la seva història familiar i del vincle amb la terra. Tot i que la botiga de Sant Quirze només té 10 anys, la seva relació amb la fruita ve de sempre, i aquest és el tret distintiu de Cor de Fruita. L’Antonio explica amb orgull que molts dels productes que ofereix vénen directament dels seus propis camps a Lleida, una rara avis de les botigues de fruita: “Tenim camps on conreem pomes golden, Fuji i una de tipus americana, a més de peres conferència. En temporada també aprofitem el que els pagesos del nostre costat ofereixen: préssecs, nectarines, prunes… Tot arriba fresc dels camps.”

Aquesta dedicació al producte local és la bandera de Cor de Fruita i es reflecteix en l’honestedat amb què l’Antonio parla del seu gènere. “Hi ha molta polèmica amb el kilòmetre zero, però nosaltres apostem per la transparència. Jo sempre dic d’on ve cada cosa. No enganyo a ningú.”

Un parell de camps de pomes de l’Antonio, de diferents varietats, al camp de Lleida.

Producte nacional directe del camp abans que de Mercabarna

L’Antonio és un ferm defensor del producte nacional i coneix bé els diferents orígens de cada fruita i verdura, segons la temporada i la millor zona de producció. Explica amb detall com selecciona els productes d’arreu d’Espanya per portar-ne la millor qualitat a la botiga Cor de Fruita. Durant la temporada de les taronges, “que comença en dues setmanes”, per exemple, en lloc de dependre del mercat de majoristes, l’Antonio fa venir taronges directament des de Sevilla: “Nosaltres no les comprem a Mercabarna; tenim coneguts amb camps allà a Sevilla i les taronges ens arriben en camions, directes del camp, i això es nota en el sabor.” Aquesta dedicació permet que els clients de Cor de Fruita puguin gaudir d’una taronja amb un gust fresc i autèntic, allunyada del tractament que sovint reben les fruites per mantenir-les en magatzems.

La selecció de melons i síndries també segueix aquest criteri. Com explica l’Antonio, a l’estiu els melons vénen directament d’Almeria, passant per Múrcia i finalment La Manxa, a mesura que avança la temporada: “Nosaltres anem a comprar palets sencers de melons o síndries quan són en el seu millor moment. Comencem per Almeria, després a Múrcia i acabem a La Manxa. Això ens permet oferir fruita que ha estat collida just quan toca.”

Aquesta aposta per les regions productores d’Espanya també arriba a altres productes, com el raïm d’Alacant, les maduixes de Huelva, o els fruits secs i oli de Lleida. “Quan hi ha temporada d’un producte, apostem sempre pel nacional. És una manera de garantir la qualitat i de ser honestos amb el client. No em sembla bé vendre una taronja com a nacional si no ho és, encara que en aquell moment no n’hi hagi. Per això, quan s’acaba la temporada nacional, avisem d’on prové cada producte.”

Una història familiar “fruitera” de més de quaranta anys

L’Antonio s’enorgulleix quan parla dels inicis de la seva família en el món de la fruita. “Això va començar fa més de quaranta anys amb els pares dels meus cosins. Teníem camps i magatzems amb selectores per triar les pomes segons la mida, per garantir que cada caixa estigués ben organitzada. Jo sempre vaig estar lligat a la fruita, però no vaig tenir botiga pròpia fins fa deu anys.”

Avui, Cor de Fruita no és només una botiga: forma part d’una xarxa de botigues i parades de mercat setmanal que l’Antonio i els seus cosins gestionen a Sabadell, Barberà i altres poblacions. “Cada setmana ens reunim a la nostra nau a Sant Quirze. Tots agafem el mateix gènere per assegurar que cada client, vagi a la botiga que vagi, rebi el millor producte.”

Fruita i molts altres productes, com el pa dels dijous

A banda de fruita, Cor de Fruita ofereix una selecció d’embotits, olives, conserves, fruits secs, pastes, begudes i fins i tot pa de massa mare, que l’Antonio porta cada dijous d’un forn del Figaró. “És un pa fet com abans, amb massa mare i cuit en forn de llenya. Dura tota la setmana si el guardes en una bossa de roba. La gent ja ens fa encàrrecs setmanals per assegurar-se el seu pa.”

La botiga també ofereix productes de temporada com figues, cireres i fruits secs, sempre que hi hagi disponibilitat. “Al final, t’has de convertir en un mini supermercat per oferir al client tot el que necessita, però sempre posant-hi qualitat.”

El servei a domicili i altres serveis

Una de les claus de l’èxit de Cor de Fruita és l’atenció que l’Antonio dedica als seus clients, que li ha portat una clientela “molt bona i molt fidel”. Per exemple, aconsella molt als clients, quan tenen dubtes sobre quines varietats triar, o sempre està disposat a explicar l’orígen de cada fruita, les propietats, etc.

Un dels serveis que té, ja d’abans de la pandèmia, és el servei a domicili. Així ho explica ell mateix: “El servei a domicili és gratuït i sense mínims. Entenc que un dia necessitis més i l’altre menys. Jo no vull posar límits perquè valoro la fidelitat del client.”

“També intentem oferir sempre el millor preu, ajustar-lo al màxim, quan a vegades el preu és excessiu”. Aquesta part del servei que ofereix, moltes vegades, marca la diferència.

Com ha canviat el consum de fruita

Amb més de quaranta anys d’experiència, l’Antonio ha vist com ha canviat el consum de fruita i verdura. “Jo crec que abans es menjava més fruita. Avui dia la gent compra menys perquè té altres opcions”. Sobre si es compra més o menys a les fruiteries creu que també, “perquè la gent va a grans superfícies i compra tot alhora.” De totes maneres, assegura que “en un poble com Sant Quirze, la gent encara valora la qualitat de la fruita i verdures fresques, i això es nota.”

També ha notat que els clients valoren cada cop més la conveniència i el servei. Abans, els clients preferien manipular els productes a casa, preparar les fruites i verdures des de zero. “Abans potser la gent deia: ja m’ho faig jo, no passa res, ja ho tallo jo.” Però avui dia, aquesta tendència ha canviat notablement: molts clients busquen opcions que els estalviïn temps i els facilitin la feina, com la pinya o la carbassa tallades a trossos, llestes per menjar o cuinar.

A Cor de Fruita, aquesta demanda creixent per productes ja preparats ha impulsat l’Antonio a oferir varietats tallades i llestes per consumir. Això no només respon a una necessitat de comoditat, sinó també a un canvi en el ritme de vida dels clients, que busquen solucions ràpides sense renunciar a una alimentació saludable.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies