slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » Aquest any s’inicia el curs de Primària, ESO i Bachillerat seguint el calendari d’implantació de la LOMCE
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques
Escola El Turonet.

Aquest any s’inicia el curs de Primària, ESO i Bachillerat seguint el calendari d’implantació de la LOMCE

MYRNA LLORT/SOCIETAT Aquest any s’inicia el curs de PRIMÀRIA, E.S.O. i Batxillerat seguint el calendari d’implantació de la LOMCE, ja que a la Universitat aquest canvi no li afecta, només per el cas
d’accés, ja que s’ha eliminat la selectivitat.
De moment la universitat Segueix el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, determina, entre altres coses, les directrius per al disseny dels títols de Grau.
Llavors per els alumnes de Primària, ESO i Batxillerat, tenim que els hi afectarà els canvis següents:
En el cas de primària, aquest curs 2016-2017:
a) Els canvis més importants, es que ja no n’hi ha cicles, però si hi haurà sis cursos independents.
b) Això redueix la possibilitat de respectar el ritme de desenvolupament del nen.
c) També hi hauràEl Turonet proves en segon, tercer i sisè. En cas de no superar les probes, es pot repetir.
d) Les probes de sisè son externes i serveixen per fer una classificació dels centres. No és determinant per repetir, però romandrá en el registre dels alumnes.
e)El coneixement de l’àrea de medi ambient es divideix en dos: Ciències naturals i socials. Això augmenta més la despesa de les famílies en llibres de text.
Els estudiants de l´ESO i FP d’aquest curs-2016-2017:
a)S’aplicarà la llei en el primer i tercer curs i a el segon i el quart curs, respectivament, de la ESO.
b)Primera avaluació final de la ESO, serà el 2017.
c)Amb l’aplicació de la Llei LOMCE en ESO i FP, hi ha dos cicles:
d)El primer consta de primer, segon i tercer.
e)El segon cicle és només a quart. En aquest curs es demana els alumnes que triïn un camí: laboral o de futur d’estudis més alts.
Aquesta opció estarà condicionada pels seus resultats acadèmics. Quan acabin quart, fins i tot encara que hagin aprovat,hauran de passar un examen per titular. Si no s’aprova no s’obté el títol.
f) Es treu la PCPIs “són programes adreçats a joves majors de 16 anys, i menors de 21, que no han obtingut el graduat de l’ESO ni cap titulació de formació professional” a partir dels 15 anys, pot anar a FP bàsica, però sense obtenir el títol.
g) Els centres concertats que tenen ESO, poden també concertar la FP bàsica. És té com a objectiu que l’FP està més relacionat amb les empreses, però no se sap en quins terminis. Hi ha risc que  els estudiants de FP es tornin mà d’obra lliure.
h) Que, amb caràcter general, es pot passar de curs amb dos suspeses com a màxim, sempre que no siguin simultàniament matemàtiques i llengua.
Alumnes Batxillerat  en aquest curs 2016-2017:
a) La LOMCE del segon curs s’aplicarà el 2016-2017.
b )La primera avaluació final serà també el 2017.
c) Hi hauran proves Nacionals comunes al final de segon de batxillerat.
d)Selectivitat és suprimeix, només es manté per a estudiants que volen accés a la Universitat abans del curs 2017-18.
e) Els nous canvis a batxillerat segons la llei faran que s´especialitzi aquells centres en algunes modalitats.
A les zones rurals, pot significar que els estudiants han de desplaçar -se a altres localitats per assistir, a altres instituts.
f) Al final del batxillerat, han de passar un examen per obtindre el títol. A més de la PAU “Proba d’accés Universitària” , cada universitat posarà les proves que estimin  adients a l’accés.
g) L’escola secundària, ja no es consideren l’educació bàsica, pot arribar a ser privada.
MOLT important en tots els cicles educatius:
– Hi hauran proves nacionals comunes, en cada un dels cicles educatius.
– Serà dissenyat per l´administració central prèvia consulta a les comunitats.
– És necessari superar les dues últimes proves per obtenir els títols corresponents.
Noves accions que s’implementen per l’administració:
-Les administracions educatives poden establir mesures d’atenció personalitzades per a aquells alumnes que no superen el final d’avaluació.
-A l’acabat tercer de primària, assessorament individualitzat per a la detecció primerenca de dificultats en l’aprenentatge a càrrec de les administracions educatives.
-La realització de la prova correspon a les administracions, s’aplicarà per personal qualificat de l’educació, del sistema Espanyol fora del Centre.
-Els resultats dels centres es publicaran en relació amb els factors soci-econòmics i soci-culturals, en el lloc on es trobin.
-Administracions podrà establir plans específics de millora en els centres públics, que no arriben a nivells adequats.
Per a més informació us podeu adreçar a la pàgina web:  http://noticias.universia.es/educacion/noticia/2014/06/27/1099717/lomce-como-aplicara-implicaciones.html
https://web.unican.es/vozequipo/Documents/Comunicados/supresion_Selectividad_R-Torres.pdf
http://www.consumer.es/web/es/educacion/escolar/2013/05/22/216819.php
2016-09-13
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator