Carta de
MARIA CARMEN LÓPEZ,
Veïna de Sant Quirze
25/4/2023 | 18:50:32
Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.
Abans d’ahir, 23 d’abril, vam haver d’esperar una hora l’autobús de la línea 12 de l’empresa TUS de Sabadell per tornar cap a Sant Quirze. Normalment, aquest servei es realitza cada trenta minuts els dies feiners. Davant la manca d’informació en les pantalles de les marquesines a les parades que indiquen el temps d’espera, una usuària va trucar a les oficines de TUS i li van dir que un autobús s’havia averiat. No van posar cap servei alternatiu, o sigui que només funcionava un bus per fer tot el recorregut d’anada i tornada.
Hem sentit rumors que l’empresa TUS vol treure aquest servei perque no és rentable. La meva pregunta és: Hi ha cap servei públic que sigui rentable? És rentable la sanitat pública? És rentable l’educació pública? De què parlem, de drets o de negoci?
En la meva opinió, els habitants de Sant Quirze tenim dret a tenir un servei de transport públic per carretera de qualitat, És veritat que tenim accés als FGC i que aquest servei funciona molt bé. Cap queixa! Però quan arribem a Sant Quirze, com pugem a casa? Quanta gent viu a prop de l’estació? I quanta viu a les urbanitzacions o lluny de l’estació en carrers que fan pujada?
La franja d’edat de Sant Quirze, i del món occidental en general, està pujant. Quan la gent gran no pugui conduir, com tindran accés als serveis que hi ha a Sabadell i dels quals depenem, com per exemple, policia nacional per treure el passaport o la DGT per tots i totes les persones que es treuen el carnet de conduir?
Els partits polítics realment pensen en el que necessiten els seus ciutadans? Agafen l’autobús regularment per saber quines són algunes d’aquestes necessitats?
Es mes que evident que als politics del poble no els preocupa el tema. Un desastre
Bajo mi perspectiva, es un pueblo tranquilo y relativamente tiene buenos accesos, pero creo que tendría un valor añadido, suministrar a la ciudadanía, e incluso a la industria que hay, habilitar un trasporte público, uniendo barrios a gente con poca movilidad sea por lo que sea, personas que puedan disfrutar del centro, xap, correos, zona deportiva etc, y si de paso evitamos algunos peligrosos patinetes, (desde aquí un recuerdo a la madre de quien los inventó), es lo nos llevamos.
A la revista de maig, que repartirem properament, en parlem i dilluns 29 tenim entrevista amb la Generalitat per fer-li arribar la nostra preocupació per la manca i degradació del servei, tant de la L12 com de la B9 a l’hospital de Terrassa.
Crec que fins i tot es podria fer una mena de bus a demanda, com el bus del Barri de Barcelona, a aquelles zones on hem d’agafar el cotxe per a tot. Parlo del districte de Les Fonts que, no només pertany a Terrassa sinó una part també a Sant Quirze. A Terrassa arriben les línies 4, 10 i 15 de TMESA que és qui gestiona els autobusos de Terrassa, i et connecten Les Fonts amb Can Parellada i l’estació del Nord, però no pas la zona de Sant Quirze, que en sí es petita però les distàncies són una mica llargues. Com diem en castellà: ni tanto ni tan poco.
Buenos días bon día me gustaría saber si hay una normativa de circulación de patinetes y bicicletas últimamente van por las aceras y pasos de peatones sin respeto ninguno hacia los que vamos andando tranquilos por la acera y paso de peatones por favor muchos van de dos en dos,sin luces, chaleco reflectante,con cascos de música,altavoces y si les dices algo se te encaran donde está la policía local por favor.gracias