JAVI QUINTANO
23/11/2023 | 19:25:32
Diari Sant Quirze és possible gràcies als seus anunciants i socis particulars. Si t’agrada el contingut que fem, fes-te anunciant aquí o soci aquí
La setmana passada l’Ajuntament i la nova companyia d’aigua SQVAigua, transcorreguts 10 mesos de l’inici de l’activitat de la nova companyia, han informat de la liquidació del contracte amb l’antiga companyia CASSA, que ha deixat al descobert algunes dades que la Federació d’Associacions de Veïns de Sant Quirze publicava al seu web.
Segons van informar a la reunió informativa, entre d’altres deficiències que CASSA va deixar a la infraestructura d’aigües, la Federació esmentava les següents: falta de neteja dels dipòsits, 188 vàlvules malmeses de les 880 existents a la xarxa, 36 purgadors avariats, 14 hidrants d’incendis dels 140 existents, en males condicions i/o funcionament.
A nivell dels clients, també hi havia algunes deficiències, com son les bases de dades de clients desfasades, amb comptadors no donats d’alta o comptes corrents erronis. També hi hauria 2766 comptadors dels 4300 existents, que haurien d’haver-se substituït (segons llei) i no s’havia fet.
Tot plegat, segons explicava la Federació, que va assistir a la reunió, son mancances valorades en un milió d’euros que caldrà reclamar a CASSA, doncs, segons la Federació, “en aquests moments ja estem avançant els diners, per unes feines que tenien que haver fet i no han complert”.
Per altra banda, la Federació hi fa un comentari final, carregant contra el govern actual i els dels darrers 20 anys: “Un despropòsit, tant per part de CASSA, com dels governs municipals dels darrers 20 anys, que ni s’han preocupat de comprovar, si es feia la feina pactada.”
Ara és el torn de comunicar-ho a CASSA, que, previsiblement presentarà al·legacions i, podríen fins i tot recórrer als tribunals, per una o altra banda. En aquest cas, aquest particular s’allargarà en el temps.
Tenemos muchos politicos que deberían de dedicarse a otros menesteres distintos del de gestionar los actos y los dineros de los ciudadanos.Desde que hubo previsto el cambio de gestor del agua y posteriormente el acuerdo del pleno¿No se pudo hacer una auditoria de la situación de la red antes de formalizar el cambio?¿no había técnicos para ello?¿no habia dinero para encargar a una empresa externa? Lamentable la formación de una empresa municipal ,sin técnicos y sin operarios ,como ocurrió cuando se tomó posesión de la red y de la gestión.
Fdo.:Jesús Palacios Arandilla