Dijous,28 març, 2024
IniciA PORTADAComerç polaritzat, resultats de l'enquesta de salut del comerç ESCO hivern 2019

Comerç polaritzat, resultats de l’enquesta de salut del comerç ESCO hivern 2019

  • L’estat de salut general del comerç català mostra dues cares segons els resultats de l’ESCO Hivern 2019 d’ESCODI.

ECONOMIA.

L’enquesta també explica que:

• Durant el 2018, el 38% dels comerços perd vendes i un altre 38% en guanya.  Els resultats dels marges comercials són més negatius amb només un 12% que els incrementa.

• El sector que més baixa vendes i beneficis és el de l’equipament de la persona, mentre que l’alimentació es manté amb resultats més estables.

• Els canvis d’hàbits dels consumidors com a causants de la davallada: els enquestats ja no perceben la política, com a causant de la seva baixada de vendes, sinó que el 63% l’atribueixen a l’auge del comerç electrònic.

• Campanya Nadal 2018: les vendes s’han mantingut o crescut (65%), però en canvi, el benefici ha caigut per al 40% dels enquestats.

• El Black Friday es consolida: el 68% dels enquestats hi participen. A un 74% que els ha anat igual o millor que l’any anterior. El 40% creuen que ha afectat negativament les vendes de Nadal i el 27% a les rebaixes d’hivern.

• Les rebaixes d’hivern perden força: tal com s’ha vist en les edicions anteriors, aquest format de venda va perdent força. Només el 15% han incrementat vendes en relació a les rebaixes anteriors.

• El 49% de comerciants afirmen que la campanya amb més vendes, és la de Nadal: la segona campanya són les rebaixes d’estiu, en canvi les d’hivern cauen en la cinquena posició, amb només un 5% dels comerciants.

• Els comerciants prefereixen mantenir les dates tradicionals de rebaixes: al preguntar-los sobre què fer amb les rebaixes, el 50% dels enquestats prefereixen mantenir les dates tradicionals i només un 19% aposta per la liberalització del calendari. Només el 45% les comença el 7 de gener.

L’Enquesta sobre la salut del comerç (ESCO), d’ESCODI, aporta dades sobre l’evolució de les vendes, els marges, els beneficis, la percepció dels ànims dels consumidors per part dels comerciants i analitza quan s’inicien les rebaixes i les promocions especials, si se’n fan.

ESCODI, l’escola universitària de comerç, ha fet l’enquesta a comerciants de tot Catalunya entre els dies 10 i 18 de gener de 2019.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies