Dijous,25 abril, 2024
IniciA PORTADAComunicat 14 F de Terrassa per la Independència-ANC

Comunicat 14 F de Terrassa per la Independència-ANC

POLÍTICA.  Volem comunicar la posició d’Assemblea – Terrassa per la Independència, CDR Terrassa, el Consell Local per la República de Terrassa i Plataforma per la Llengua de Terrassa davant del resultat de les passades eleccions al Parlament de Catalunya.

Per començar, volem remarcar la nostra satisfacció pel fet que el bloc independentista hagi superat el 50% dels vots i tingui la majoria més àmplia en escons dels darrers anys. La ciutadania hem tornat a fer confiança en els partits independentistes, malgrat les condicions en què s’han convocat aquestes eleccions.

Sabem que la gestió d’aquesta majoria no serà fàcil. L’estat espanyol posarà totes les traves possibles, democràtiques i no democràtiques, per impedir que els anhels dipositats en forma de vots es facin realitat. Volem que les nostres institucions sàpiguen que serem al seu costat exercint, si cal, la desobediència pacífica per defensar-les. Esperem que si arriba el cas, les institucions també seran al costat de la gent, defensant-la dels abusos i la repressió de l’estat.

Hem fet confiança una vegada més, dèiem, als partits independentistes. Però la confiança no és un xec en blanc. Esperem que facin una gestió adequada d’aquests resultats. No entendríem que aquestes majories no servissin per recuperar la il·lusió i l’empenta del 2017 i per reprendre el camí decidit cap a la República catalana aquesta mateixa legislatura.

El dret a l’autodeterminació és un dret irrenunciable i ara som majoria per exercir-lo!

Assemblea – Terrassa per la Independència.

CDR – Terrassa.

Consell Local per la República de Terrassa.

Plataforma per la Llengua de Terrassa.