Diumenge,3 desembre, 2023
IniciSANT QUIRZEComunicat de CASSA davant les informacions relacionades amb el servei d’aigües de...

Comunicat de CASSA davant les informacions relacionades amb el servei d’aigües de Sant Quirze

COMUNICAT
27/9/2023 | 15:35:32

CASSA, companyia experta en la gestió de serveis del cicle integral de l’aigua, que fins el passat 3 de gener de 2023 era la concessionària del servei municipal d’aigües de Sant Quirze del Vallès, vol puntualitzar algunes informacions publicades al perfil de X (antigament, Twitter) del grup municipal Junts per Sant Quirze ERC-AM (@JuntsSQV) i de la seva repercussió al Diari de Sant Quirze:

  • En una infografia publicada en aquest perfil s’informa que la inversió augmentarà en els propers 4 anys. Com ja s’ha explicat en reiterades ocasions, l’Ajuntament sempre ha estat, i és, el titular del servei d’aigua. Li pertoca a l’Ajuntament, per tant, aprovar les inversions a realitzar a la xarxa d’abastament municipal.

CASSA ha complert amb tots els compromisos d’inversió recollits al contracte de concessió. I, addicionalment, ha proposat també sistemàticament altres actuacions de millora necessàries per actualitzar les instal·lacions d’abastament del municipi. Amb tot, en els últims 5 anys, el Govern municipal només va autoritzar l’execució de 166.000 € d’inversió, quantitat insuficient per abordar els problemes estructurals presents en les instal·lacions municipals d’aigua.

  • L’actualització de la cartografia de tots els actius que intervenen en la gestió d’un proveïment d’aigües és una tasca habitual i recurrent de tot operador del servei. Durant tots els anys de concessió, CASSA ha actualitzat i digitalitzat la cartografia que va assumir de l’Ajuntament en l’inici del contracte en funció de les actuacions que s’han vingut realitzant els últims 20 anys. Des del passat 3 de gener, la tasca d’actualització dels actius li pertoca al nou operador del servei.
  • La mitjana d’avaries diàries facilitada a la infografia, corresponents als anys 2019, 2020 i 2021, no són les reportades per CASSA a l’Ajuntament en els informes de gestió anuals. Cal indicar també que, en contra del que s’expressa a la infografia, CASSA va traspassar tota la documentació i informació sobre el servei prèvia a la finalització del contracte, incloses les avaries que es van produir l’any 2022, que van ser 138 (mitjana d’avaries diària de 0,37), en línia amb la situació actual.

En tot cas, cal recordar que les avaries fortuïtes no depenen del gestor del servei, sinó de múltiples factors. El que sí és competència de l’operador és la resposta davant qualsevol incidència: reparar al celeritat, actuar amb diligència i professionalitat, evitar la pèrdua de recursos, reduir l’afectació a la ciutadania i informar la població són els principis que han guiat l’actuació de CASSA els últims 20 anys a Sant Quirze, malgrat l’estat deficient de la xarxa d’abastament municipal.

  • Per últim, la infografia anuncia que la nova empresa municipal ha implantat canvis per millorar l’atenció a l’usuari, tot destacant, entre d’altres, la creació d’un compte de Twiter, una pàgina web o un servei d’avisos per e-mail o telèfon. Cal recordar que la ciutadania de Sant Quirze ja disposava, des de l’any 2012, d’un servei d’atenció i diàleg a X (antigament, Twitter). I que la web www.cassa.es posava a disposició tota la informació relativa al servei de forma transparent, potenciant també les gestions on-line; una pàgina 100% inclusiva, que permet la lectura i l’accés als continguts per part de persones amb discapacitat visual (compleix amb el nivell AA de les Pautes d’Accessibilitat per al contingut web en la seva versió 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.0) publicades pel World Wide Web Consortium -W3C-).

A més, CASSA disposa d’un servei d’alt valor afegit, el SIGEA, que permet informar en temps real, tant a la web com mitjançant un SMS al mòbil, de qualsevol avaria a la xarxa d’aigua, amb dades sobre l’afectació i la previsió de restabliment del servei.

  • Malgrat tot, La darrera enquesta de satisfacció encarregada a Sant Quirze, i realitzada al febrer de 2022 per l’Institut Feedback d’Investigació Aplicada, mostrava que els veïns i veïnes del municipi valoraven amb un 7,98 sobre 10 el servei prestat per CASSA, destacant la resolució d’avaries (8,14 sobre 10) i l’absència de talls en el subministrament (8,10 sobre 10).
- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies