Divendres,19 abril, 2024
IniciA PORTADAComunicat de Junts per Sant Quirze-ERC

Comunicat de Junts per Sant Quirze-ERC

POLÍTICA. Adjuntem el següent comunicat de Junts per Sant Quirze-ERC arràn l’aprovació inicial, en el Ple municipal d’ahir, del Pla General urbanístic del poble:

En el Ple d’ahir, i amb el  suport unànime de tots els Grups municipals, es va aprovar inicialment el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM). Davant aquest transcendental acord plenari, el Grup municipal de JUNTS PER SANT QUIRZE-ERC manifesta:

L’aprovació del POUM significa tancar i ordenar el creixement urbanístic de Sant Quirze i protegir l’entorn natural del poble. Aquest fet,  és la culminació de tot un treball de mandat i del compromís adoptat pel govern municipal. L’ aprovació del POUM, que ha estat un procés participatiu de totes i tots els veïns, que han aportat multitud de visions i propostes.  Un full de ruta en forma de normativa urbanística per afrontar aspectes tan importants com la limitació del creixement del nostre poble i fixar el nostre sostre urbanístic,  però també per  posar els fonaments d’ aspectes tant importants com la gestió efectiva de l’oferta d’habitatge públic,  la gestió i millora dels nostres espais lliures urbans o bé les grans oportunitats de generar àmbits i equipaments que millorin la vida col·lectiva del nostre poble.

Junts per Sant Quirze-ERC agraeix la disposició i suport de tots els Grups municipals en l’aprovació del POUM, La seva responsabilitat, demostrada en aquests darrers dos anys en els treballs de redacció del document, és una agradable constatació del consens sobre el Sant Quirze dels propers quinze anys.

Volem mostrar però, i ho fem amb un sentiment de tristesa i decepció, la nostra sorpresa i incredulitat davant l’actitud de la Sra. Miriam Casaramona que, fins i tot en contra del posicionament del seu Grup municipal del PdeCat, es va negar a votar el POUM. Ho va fer sense argumentar ni tan sols una paraula que justifiqués el seu posicionament. Entenem que aquest comportament, atenent a la seva condició de futurible cap de llista en les properes eleccions municipals, l’hem de situar en un àmbit gestual de caràcter exclusivament electoralista. Des del nostre Grup municipal, emplacem  a la Sra. Casaramona a saber estar a l’alçada en els debats importants de poble i a no caure en accions que diuen ben poc en favor de la seva voluntat de buscar el millor per Sant Quirze.

Finalment, i potser a desgrat de la Sra. Casaramona, ens reiterem en la idea que sempre hem defensat. Un bon planejament urbanístic ampli, dissenyat i consensuat entre totes i tots els que conformem Sant Quirze, és la millor eina per fugir de les reiterades i puntuals ofensives especulatives que hem viscut en la nostra història municipal durant molts anys.

Junts per Sant Quirze

Pau Casals 16