Dijous,28 març, 2024
IniciA PORTADAComunicat del Cercle Català d'Història en relació al Referèndum de l'1 d'Octubre

Comunicat del Cercle Català d’Història en relació al Referèndum de l’1 d’Octubre

REDACCIÓ/POLÍTICA. Com bé tots sabeu, l’1 d’octubre, tots els catalans estem convocats a un referèndum que ha de canviar la història de la nostra Nació. Les nostres institucions encapçalades pel nostre govern i pel Parlament, seguint el clam popular que exigia ser consultat per decidir el futur polític del Principat, ens ha donat les eines per a poder decidir el diumenge vinent “allò” que volem ser.

Des de l’Aula d’Extensió Universitària , us diem que “estem fent història“!

Ens satisfà profundament que els catalans tornem altre cop a tenir el control dels nostres destins i estiguem defensant els nostres drets. Des d’aquell any 988 en què el Comte Borrell II va deixar de rendir pleitesia com a súbdit, al rei franc de l’època, Catalunya es va convertir en un territori independent amb una història plena d’èxits i conquestes i també de desfetes. Amb tot, la derrota a la Guerra de successió i la consegüent ocupació per part de Castella del Principat, va suposar la supressió de les nostres institucions i un llarg camí de patiment fins a arribar a aquest 1 d’octubre de 2017.

Són moltes les generacions que han lluitat per arribar fins aquí i nosaltres tenim l’orgull però també l’obligació i la responsabilitat de culminar amb èxit aquesta lluita. Si bé és cert, que aquest tram final està ple de complicacions i obstacles provocats per un Estat dictatorial que utilitza les institucions i les lleis com li convé, i que és ara quant s’ha tret realment la careta que el mantenia ocult, també ho és, que els catalans quant anem units pel món, no tenim aturador. Les declaracions, els manifestos dels diferents col·lectius (pagesos, bombers, estudiants, estibadors…) posen de manifest que els atacs que està rebent el nostre govern i les nostres Institucions, han acabat de cohesionar de la forma més transversal possible que no es veia a Catalunya, la nostra societat i la nostra gent en defensa de la nostra terra i de la nostra dignitat com a poble.
Un poble unit, pacífic, i amb la raó per bandera, és un país capdavanter. L’1 d’octubre, Catalunya haurà tornat!

1 COMENTARI