Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » Connecta SQ: Salut vs Vehicle Privat
Slider

Connecta SQ: Salut vs Vehicle Privat

  • No et perdis el debat amb el Gremi del Motor a Els Matins de TV3.

MEDI AMBIENT. La Plataforma per la Qualitat de l’Aire desmunta l’alarmisme creat per la plataforma pro-cotxes de Catalunya i exigeix contundència a l’Ajuntament de Barcelona en la reducció del vehicle privat. Proposem un peatge a la ciutat, generalitzar la bici a tota la ciutat i convertir en zona de vianants més barris.

Clicar per veure el vídeo.

 

Setmana Europea de la Movilitat 

Solucions alternatives per a la ciutat

La taxa de propietat de vehicles privats en ciutats com Barcelona és de 350 cotxes/1.000 hab i en un 25% de llars no hi ha cap automòbil. En ciutats com París fins al 70% de llars no té cap cotxe, igual que a Londres o Berlín.

Com en tants altres països europeus o a Amèrica, la meitat dels espanyols no estan motoritzats, perquè no tots els membres d’una mateixa llar tenen accés a un automòbil, quan aquest existeix.

Hi ha moltes opcions de transport per a facilitar la mobilitat dels habitants no motoritzats,

• Caminar, anar amb bicicleta o en patinet, per a això es precisa un nou repartiment del viari a la ciutat favorable a aquestes maneres.
• Carpooling, que ha de ser implementat des de les empreses per als viatges de casa al treball dels seus empleats;
• Fort desenvolupament del transport públic (tramvies i autobusos en espais propis),
▪︎ Un desplegament a gran escala del carsharing.

Solucions per a les zones periurbanes

La bicicleta pot satisfer les necessitats de mobilitat dels residents que necessiten aconseguir estacions de tren i autobús en una primera etapa del seu viatge, però, malgrat la penetració de la bici elèctrica, difícilment pot convertir-se AQUESTES en un transport massiu donades les distàncies a cobrir.

Per tant, és necessari revitalitzar els serveis ferroviaris de rodalia. Però alhora s’ha de facilitar que habitatges i activitats es trobin prop de les estacions. La idea de la ciutat dels quinze minuts ha d’implementar-se en totes les ciutats.

En zones no servides pel ferrocarril han de poder-se articular xarxes d’autobusos tan eficients com les suïsses o austríaques

Alhora ha d’aplicar-se una moratòria a la construcció de supermercats perifèrics i reforçar la compra de proximitat que, com s’ha demostrat durant la pandèmia, és la millor solució en la provisió d’aliments i altres productes necessaris a la casa. Això frenarà l’expansió urbana, la dependència de l’automòbil i la deterioració del comerç en els centres urbans.

Però alhora cal reduir controlar el consum energètic i les emissions de CO₂

Davant la recent congestió del trànsit i les molèsties que provoca, així com l’acceleració de l’escalfament global, és obligat reduir el paper de l’automòbil. En poc temps només els automòbils elèctrics haurien d’estar permesos a la ciutat i haurien de recarregar-se exclusivament amb energia elèctrica 100% renovable.

2020-09-30

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator