ANNA VIÑALS/ECONOMÍA – L’ Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya, ha anunciat avui dia 15 de Setembre, que les vendes del comerç al detall a Catalunya (segons l’índex de comerç al detall sense estacions de serveis, a preus constants) han evolucionat favorablement en un 4.3% durant el segon trimestre del 2016, respecte a l’any anterior. Malgrat el 2.5% del primer trimestre d’aquest any. Durant l’any 2015, la variació interanual es va situar en el 3.2%.
Cal destacar, que la pujada més important ha sigut protagonitzada per l’equipament personal, seguit de l’alimentació, l’equipament per a la llar i, finalment, altres béns.
Per altra banda, i, fins al segon trimestre, la mitjana de l’Índex de vendes de grans superfícies (IVGS) es situa en 5.7 punts per sota respecte l’any 2015, encara que la variació interanual respecte al segon trimestre del anterior any, ha augmentat un 1.3% de forma favorable.
A Espanya, l’Índex de comerç al detall (ICD), segons l’Observatori del Treball i Model Productiu de la Generalitat de Catalunya, ens mostra que la mitjana dels dos primers trimestres del 2016 i en comparació a la mitjana del 2015, els productes més venuts són; l’alimentació en primera posició, l’equipament de la persona en segona posició, els altres béns en tercera posició i per últim, l’equipament de la llar.
En relació a la Unió Europea (UE-28), les vendes han evolucionat de forma favorable, situant-se en el 2.8% positiu respecte del segon trimestre de 2015 (a partir de l’índex de comerç al detall sense estacions de serveis, desestacionalitat i corregit d’efectes de calendari).
Catalunya i Espanya – Var. interanual de l’índex de comerç al detall sense estacions de servei (en %). Preus constants. Base 2010=100
Mitjana del 2n trim. de cada any: