Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » Creu Roja Sabadell aposta per un canvi de model en la campanya de joguines 2019-2020
Slider
dfgdfgh

Creu Roja Sabadell aposta per un canvi de model en la campanya de joguines 2019-2020

  • Els beneficiaris de la campanya poden escollir les joguines pels seus fills en un espai en format botiga.
  • En total, es preveuen cobrir les necessitats de 1.930 infants.

SOCIETAT. Creu Roja Sabadell ha presentat aquest dijous als mitjans de comunicació el nou canvi de model pel qual ha apostat la institució en el marc de la campanya de joguines 2019-2020 de Creu Roja joventut. Tot plegat, amb la implementació d’una botiga de joguines a la seu de la mateixa entitat, gràcies a la qual els beneficiaris de la campanya poden escollir les joguines pels seus fills. Es tracta d’un model que ja s’ha implementat amb èxit a Manresa i que ara arriba per primer cop a Sabadell. “Estem molt contents amb aquest canvi de model que de moment implementem a Sabadell”, ha apuntat la presidenta de Creu Roja Sabadell, Montse Font.

Fins a la introducció del canvi de model, era el voluntariat de Creu Roja qui escollia les joguines, en funció de l’edat de l’infant. Les famílies rebien una bossa sense saber quins joguets hi havia dins. Ara, són els mateixos beneficiaris els que els trien, essent més partícips de la iniciativa. Entre altres coses, això evita que els infants tinguin joguines repetides d’altres anys. El regidor l’Acció Social i Habitatge de l’Ajuntament de Sabadell, Eloi Cortés, ha assegurat que el nou model “és un pas més en el canvi d’orientació d’un model assistencial, de gratificació, cap a un altre que prima l’autonomia, l’apoderament i les capacitat de les famílies”. La nova botiga, que s’ha instal·lat a una de les aules de la seu de Creu Roja, està equipada amb estanteries que divideixen els joguets per franges d’edat. Això, permet escollir la joguina principal, així com dos joguets complementaris.

Al nou model de botiga cal sumar-hi la realització de vuit tallers sobre el joc i les joguines. Aquesta iniciativa, en la qual hi han participat set de cada deu beneficiaris de la campanya, pretén ser una eina d’apoderament per a les famílies a partir de la relació del joc amb els infants. Així, es treballen qüestions com la importància del joc entre els més menuts, quins jocs són aconsellables segons les edats o l’ús de les noves tecnologies en el joc.

Les xifres de la campanya

Un total de 1.930 infants es podran beneficiar de la campanya de joguines 2019-2020.

Per poblacions, 1.100 són de Sabadell, 503 de Badia, 100 de Sant Quirze i 227 de Barberà. Enguany, Badia del Vallès se suma a la campanya de Creu Roja. D’aquesta manera, la institució humanitària local cobreix tota la seva àrea d’influència, d’acord amb els criteris establerts pels diferents serveis socials dels municipis. La campanya, que cobrirà les necessitats d’infants d’entre 0 i 14 anys, preveu repartir 5.790 joguines. Com en tots els projectes de Creu Roja, el voluntariat juga un paper clau en el seu desenvolupament.

Joguines noves, no bèl·liques i no sexistes.

La campanya ‘La joguina educativa’ de Creu Roja Joventut demana joguines noves, no bèl·liques i no sexistes. Tothom qui hi vulgui col·laborar, es pot dirigir a la seu de Creu Roja Sabadell on poden deixar les joguines. La campanya també compta amb els suport de desenes d’empreses i entitats que cada any se sumen a la recollida, ja sigui a través dels seus treballadors o organitzant iniciatives de tota mena. La directora local de Creu Roja Joventut, Carlota Egea, ha recordat que “la campanya de joguines dura tot l’any, tot i que és cert que té especial incidència durant el Nadal”.

Col·laboradors de la campanya

Els ajuntament de Sabadell, Badia, Sant Quirze i Barberà fan un any més una
aportació econòmica per a la compra de joguines. També l’Obra social “la Caixa” realitza una donació que permet comprar un miler de joguines. D’aquesta manera, l’entitat repeteix l’aportació que ha vingut realitzant en els darrers anys. “Estem molt contents de participar des de ja fa vint anys en aquesta campanya”, ha apuntat Cristina Garcia de l’Obra social “la caixa”. D’altra banda, l’empresa quirzetenca Educa Borràs es converteix aquest any en el proveïdor de joguines de la campanya. Tot plegat, a un preu especial en la compra de productes.

2019-12-05

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator