-
Un total de 993 famílies de Sabadell, Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès s’han pogut beneficiar d’aquesta campanya de Nadal
SOCIETAT. Un total de 1852 infants en situació de vulnerabilitat de Sabadell i la seva àrea d’influència han rebut joguines noves aquest Nadal gràcies a la campanya ‘Els seus drets en joc’ de Creu Roja Sabadell. Unes dades lleugerament superiors a les de l’any passat, quan es van beneficiar 1825 nens i nenes. L’entrega de joguines ha tornat a estar marcada per segon any consecutiu per la pandèmica de la COVID19, que ha obligat a seguir estrictament mesures de prevenció sanitària.
La iniciativa, gestionada per Creu Roja Joventut, ha tingut el seu epicentre a la Fira de Sabadell amb la implementació d’un sistema de botiga, on les famílies han pogut escollir les joguines noves per als seus fills i filles. El balanç final és d’unes 5560 joguines entregades, superant lleugerament la xifra de la campanya anterior (5475).
D’aquesta manera, un total de 993 famílies de Sabadell, Badia, Barberà i Sant Quirze del Vallès s’han pogut beneficiar d’aquesta campanya de Nadal. L’entrega no només s’ha fet a la Fira de Sabadell, sinó que també a l’Edifici el Molí de Badia i, per primera vegada, a la Torre d’en Gorgs de Barberà.
Des de Creu Roja Sabadell valorem positivament la campanya de joguines 2021-2022 per garantir que cap nen es quedés sense regal per Nadal, però veiem amb preocupació com, any rere any, el nombre de nens i nenes beneficiats va creixent. Estem satisfets de com ha anat la campanya, però alhora preocupats per les dades en constant creixement.
En tots els casos, les joguines han estat noves, no bèl·liques, sense sexismes i amb un contingut educatiu i pedagògic. El llistat d’infants beneficiaris d’aquesta campanya s’ha elaborat conjuntament amb els serveis socials dels ajuntaments, amb els quals s’ha treballat per establir la millor ubicació de les botigues d’entrega de joguines. Aquest projecte no hauria estat possible sense l’ajuda de les prop de 60 persones voluntàries que hi han participat.
Les col·laboracions, claus en la campanya
Un any més, els ajuntaments han col·laborat en aquesta iniciativa i han fet una aportació econòmica per poder comprar joguines. També ‘’la Caixa’’ ha repetit la mateixa donació econòmica de les darreres campanyes. La participació d’una vintena d’empreses i entitats i una gran quantitat de persones particulars ha estat un cop més molt important per garantir l’èxit de la campanya.