Divendres,19 abril, 2024
IniciA PORTADAEl 72% dels usuaris de la T-verda creuen que no adquiriran un...

El 72% dels usuaris de la T-verda creuen que no adquiriran un nou vehicle quan la targeta expiri

La majoria de persones que tenen la T-verda metropolitana activa (72,3 %) creuen que no adquiriran un nou vehicle quan, al cap de tres anys, la targeta expiri i deixin de tenir dret a transport públic gratuït per haver desballestat un vehicle contaminant. L’estudi “La targeta T-verda metropolitana. Enquesta a persones usuàries residents a l’àmbit de l’AMB”, impulsat per l’AMB i realitzat per l’IERMB, constata l’èxit d’aquest títol de transport durant els primers anys de vida. El 2017 l’AMB va crear la T-verda metropolitana amb l’objectiu de facilitar el canvi d’hàbits entre el ciutadans de l’àrea metropolitana de Barcelona cap a una mobilitat més sostenible, oferir alternatives per desplaçar-se per l’àmbit de la ZBE Rondes BCN i fidelitzar més usuaris al transport públic. Des de la seva creació i fins ara, l’AMB ja ha concedit més de 14.000 targetes verdes metropolitanes.

El 76 % de les persones que ja tenen el títol expirat assenyalen que continuen fent servir el transport públic, de manera majoritària. Pel que fa als beneficiaris amb el títol vàlid, el 56 % (pràcticament 8.000 persones) afirmen que fan servir el transport públic més sovint que abans de disposar de la T-verda. I l’ús diari o quasi diari del transport públic entre els usuaris que tenen la T-verda ha passat del 50,3 % al 67,1%.

Pel que fa al grau de satisfacció de les persones beneficiàries, el 86 % declaren estar molt o bastant satisfetes amb la targeta. 

L’accés a serveis gratuïts de bicicleta, el complement més sol·licitat

El 60 % d’usuaris o beneficiaris de la T-verda metropolitana afirmen que triarien, com a opció complementària a aquest títol, abonaments gratuïts de bicicleta, així com l’accés a una subvenció per a la compra d’una bici. Hi ha, doncs, una clara aposta per seguir patrons de mobilitat sostenibles i saludables. Addicionalment, la mobilitat compartida en cotxe i moto és també un complement força demanat. Un 17 % declaren que els descomptes per accedir a aquests serveis serien positius per afavorir l’accés a un vehicle privat de manera puntual.

Quin és el perfil social del sol·licitant i del beneficiari?

El perfil del sol·licitant és una persona de més de 40 anys, amb estudis superiors, que viu a l’àmbit de la ZBE Rondes Barcelona, principalment a la ciutat de Barcelona, i que no disposa de cap altre cotxe a la llar.

En concret, el 71,4 % de sol·licitants enquestats resideixen en l’àmbit de la ZBE Rondes de Barcelona, un 63,7 % dels quals viuen a Barcelona. El 54 % són homes i, majoritàriament, de més de 40 anys (83 %). El 51% de tenen estudis superiors. El 59 % declaren que no disposen de cap altre cotxe a la llar. Per al cas de les motocicletes i els ciclomotors, el percentatge puja fins al 86 % i el 97 %, respectivament.

Un 15 % de sol·licitants cedeixen l’ús de la targeta. La gran majoria d’aquestes cessions són al cònjuge (83 %) i a fills (només en poden ser beneficiaris si tenen entre 16 i 18 anys). De les persones a qui se cedeix el títol, un 76 % són dones i un 24 % se situa en la franja d’edat de 18 a 39 anys. Es tracta d’unes xifres que contrasten amb les de sol·licitants, ja que hi ha percentatge més alt de dones i de persones joves. Això vol dir que la T-verda afavoreix la mobilitat quotidiana de persones que, en general, són particularment més dependents del transport públic i que, per tant, es tracta d’una mesura efectiva en clau de gènere i en clau socioeconòmica.

Motiu principal per desballestar el vehicle

L’enquesta posa de manifest com la T-verda metropolitana s’ha entès principalment com una mesura vinculada a la ZBE Rondes de Barcelona i és un bon complement a l’hora d’establir una ZBE. Així, el motiu principal pel qual es declara haver desballestat el vehicle és el fet de no complir els requisits d’accés a la ZBE Rondes BCN (26,3 %).

Més informació sobre la T-Verda: LINK

 

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies