Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » El Consell Educatiu Municipal reclama un Pla d’obertura de centres consensuat amb les escoles bressol
Slider

El Consell Educatiu Municipal reclama un Pla d’obertura de centres consensuat amb les escoles bressol

  • Els centres públics i privats del municipi reclamen que es tingui en compte la realitat de l’educació infantil de primer cicle

SOCIETAT. El Consell Educatiu Municipal, integrat pels grups municipals i la comunitat educativa, ha fet públic un manifest (el trobareu al final de la notícia) reclamant un Pla d’obertura de les escoles bressol de Catalunya prèviament consensuat amb els sectors públic i privat. El text reclama un posicionament consensuat i que tingui en compte les escoles bressol en les pautes de desescalada i adaptant-se a les necessitats i requisits d’aquests infants.

El Pla d’obertura proposat per la Conselleria d’Educació obliga les escoles bressol a seguir una sèrie de pautes que, segons el text “deixa de banda tots els continguts educatius i curriculars de l’educació infantil de primer cicle”. A més, aquest estableix l’adequació dels espais i la reorganització dels centres amb “mesures que presenten una notable dificultat i comporten una necessària disminució del nombre d’infants que podrem acollir a cada llar”.

Recordem que en fase 2 s’autoritza a reobrir les llars sempre i quan compleixen les mesures de prevenció i un màxim de 5 infants per espai i en cap cas amb infants de 0 a 1 anys. Davant d’aquest fet, les llars manifesten que en cas que no puguin oferir el servei a tots els infants matriculats abans del 12 de març, “prioritzarem els infants els progenitors dels quals, per motius laborals i professionals, hagin de fer treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo”. Així mateix, posen de manifest que no han rebut “cap comunicat per part del Departament d’Educació, sinó que hem anat coneixent la situació alhora que tota la ciutadania”. És per això que manifesten que també “formem part del sistema educatiu de Catalunya. Som el pilar bàsic de l’educació que els nens i nenes rebran al final de l’etapa educativa obligatòria, als 16 anys… Ens hem sentit invisibles perquè, amb les seves accions, el Departament d’Educació ha demostrat que no ha tingut en compte les particularitats de l’Educació infantil de primer cicle a les escoles bressol, ni a les famílies i, molt especialment, el benestar dels infants i les seves necessitats”.

Finalment, el manifest fa referència a les mesures de protecció i prevenció, que no han tingut en compte la realitat de l’escola bressol. Es tracta del distanciament social entre companys/es, la manca de comunicació no verbal per l’ús de mascaretes, i la impossibilitat del contacte físic amb l’educador/a tan necessari després del confinament.

MANIFEST

Les escoles bressol de Sant Quirze del Vallès: La Marieta, El Picarol Blau i El Patufet reunides avui 27 de maig amb motiu del “PLA D’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2 DE DESESCALADA EN LA FINALITZACIÓ DEL CURS 2019-2020 I PER A L’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DELS CENTRES I ELS ESTUDIS DEL CURS 2020-2021” el qual ho consideren tot inviable.

Manifestem:

El Pla d’obertura de centres educatius en fase 2 proposat per la Conselleria d’Educació, obliga a les Escoles Bressol de Catalunya a seguir una sèrie de pautes pel que fa a les condicions de prevenció, higiene i seguretat en l’obertura dels nostres centres que deixa de banda tots els continguts educatius i curriculars de l’Educació Infantil de primer cicle. A més aquestes mesures fan impossible complir amb els continguts educatius de la Llei d’Educació de Catalunya, ni amb la normativa especifica de l’Educació infantil de primer cicle DECRET 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l’educació infantil, tan pel que fa els requisits dels centres, com pels seus objectius de la col·laboració en el desenvolupament ple i harmoniós de les capacitats físiques, afectives, intel·lectuals i socials dels infants, el progressiu descobriment i coneixement personal, la formació d’una imatge positiva d’ells mateixos, la possibilitat de relacionar-se amb els altres, el desenvolupament, l’aprenentatge. Tampoc amb la viabilitat econòmica d’aquest centres educatius.

Concretament, obliga a una adequació dels espais i a la reorganització dels centres amb mesures que presenten una notable dificultat i que comporten una necessària disminució del nombre d’infants que podrem acollir a cada llar.

En territoris en fase 2 de desconfinament el Departament d’Educació ens autoritzarà a les titularitats de cada llar d’infants a reobrir-les sempre que confirmem el compliment de les mesures de prevenció sanitàries i d’higiene, i l’aplicació de les mesures d’adequació d’espais i de reorganització de la llar, amb un màxim de 5 infants per espai i en cap cas amb infants de 0 a 1 any, al·legant que és el grup de més vulnerabilitat a causa de la immaduresa del seu sistema immunitari.

En cas que les llars capacitades per a l’obertura en la fase 2 no puguem oferir el nostre servei a tots els infants que teníem matriculats abans del 12 de març, prioritzarem els infants els progenitors dels quals, per motius laborals i professionals, hagin de fer treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo.

Sobre aquest pronunciament voldríem posar en evidència que, ni abans ni després de la suspensió de l’activitat educativa arran del confinament, les Escoles Bressol de Catalunya no hem rebut cap comunicat per part del Departament d’Educació, sinó que hem anant coneixent la situació alhora que tots els ciutadans, a través dels mitjans de comunicació.

Les Escoles Bressol també formem part del sistema educatiu de Catalunya. L’educació infantil de Primer Cicle és una educació reglat. Som el pilar bàsic de l’educació que els nens i nenes rebran fins al final de l’etapa educativa obligatòria, als 16 anys, ja que els oferim un entorn on poden experimentar i crear, facilitem el desenvolupament i l’autonomia dels infants i fomentem les primeres relacions socials i el desenvolupament del llenguatge tant oral com corporal i musical.

Ens hem sentit invisibles perquè, amb les seves accions, el Departament d’Educació ha demostrat que no ha tingut en compte les particularitats de l’Educació infantil de primer cicle a les escoles bressol, ni al sector, ni a les famílies, així com tampoc, cosa més greu, als infants que assisteixen a escoles bressol a Catalunya.

Entre altres mesures de protecció o prevenció davant la propagació del virus Covid-19, n’hi ha tres que no tenen en compte la realitat de l’escola bressol i del moment maduratiu en què es troben els infants que hi assisteixen, atesa la seva curta edat.

Es tracta del distanciament social entre companys/es, la manca de comunicació no verbal (per l’ús de mascaretes) i la impossibilitat de contacte físic amb l’educador/a, tan necessari dos mesos i mig després del tancament forçós (adaptació).

Davant de tot l’anterior demanem un Pla d’obertura de les escoles bressols de Catalunya, consensuat prèviament amb els sector públic i privat, amb una certa urgència resolutiva.

2020-06-03

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator