Dissabte,14 desembre, 2024
IniciPERFILSPROTAGONISTESEl Dr. Pablo Feliz i la Gemma Huguet, l’equip que hi ha...

El Dr. Pablo Feliz i la Gemma Huguet, l’equip que hi ha darrere de Dental Design Sant Quirze

JAVI QUINTANO
Article patrocinat
28/11/2024 | 13:50:32

Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.

Quan entres a Dental Design Sant Quirze, amb entrada al carrer Pi Margall, al costat del BonÀrea, et sol rebre la Gemma Huget. Ella, que no és amiga de les càmeres (i que no vol sortir a les fotos), ens explica que millor que, si volem saber en profunditat qualsevol cosa sobre la clínica, parlem amb el doctor Pablo Feliz, que és l’odontòleg, l’expert en cirurgia i implants i és el propietari de la Clínica. Però, caram, parlant parlant ens n’adonem que la Gemma també n’és la propiertària! I és que el Pablo i la Gemmma son matrimoni, i això és el que fa d’aquesta clínica, entre d’altres coses, un lloc especial: ells dos lideren aquesta clínica amb passió des de fa tres anys, i a l’alt nivell d’especialització i tecnologia avançada se li suma la proximitat que dona un equip tant compenetrat i tant proper a escoltar sempre les necessitats del pacient.

Un llarg camí de formació i experiència

El Dr. Pablo Feliz va començar el seu recorregut en el món de l’odontologia a la República Dominicana, on es va llicenciar el 2004. Amb l’objectiu de continuar creixent, va traslladar-se a Espanya per convalidar el seu títol a la Universitat Europea i després es va especialitzar en implantologia a l’Escola Superior d’Implantologia de Barcelona i a una universitat de Los Angeles. “Ser odontòleg és molt més que el grau universitari”, explica en Pablo. “Després del grau, cal especialitzar-se durant dos o tres anys més, com fan els metges, per tenir les habilitats i el coneixement necessaris per tractar casos complexos”.

Des de llavors, no ha deixat de formar-se. “Els materials, les tècniques i les eines evolucionen molt ràpidament. Sempre cal estar al dia per oferir el millor als pacients”, afirma amb convicció. La seva experiència inclou haver treballat en diverses clíniques a Espanya, com a empleat primer i més tard com a propietari o soci en diversos centres. “Quan treballava per a altres clíniques, em trobava amb situacions que anaven en contra dels meus principis professionals. Tenir la meva pròpia clínica em permet fer les coses com crec que s’han de fer, sempre posant el pacient al centre”.

Una clínica integral amb especialistes i la última tecnologia

Dental Design Sant Quirze ofereix un servei integral que inclou tractaments d’implantologia, ortodòncia, endodòncia, odontopediatria i pròtesis. El Dr. Feliz ho explica així: “Aquí tenim especialistes en cada àrea. Això dona als pacients la confiança que cada tractament el farà un expert en la matèria. Per exemple, jo em dedico principalment a la cirurgia i els implants, mentre que tenim altres professionals per a l’endodòncia o l’ortodòncia”.

Un dels seus punts forts és la tecnologia. La clínica compta amb eines avançades com el TAC i escàners dentals en 3D. “No totes les clíniques disposen de tota la tecnologia, i a vegades per fer-te un tac has d’anar a diferents llocs. Tenir la millor tecnologia permet fer diagnòstics molt més precisos i tractaments menys invasius. Per exemple, abans per col·locar un implant havíem de fer una cirurgia oberta, però ara, gràcies a la cirurgia guiada, només necessitem un petit forat per col·locar-lo amb total precisió. És molt menys agressiu per al pacient”, comenta el doctor.

“Ara podem combinar imatges 3D de l’exterior de la boca amb imatges internes obtingudes amb el TAC. Això ens dona una visió completa que abans era impossible. Podem planificar els implants amb precisió mil·limètrica, saber quina densitat té el teixit ossi i fins i tot preparar les pròtesis abans de fer la cirurgia”. Aquest tipus de tecnologia no només millora els resultats, sinó que també redueix el temps i el malestar per al pacient. “El dolor, al dentista, ha passat a ser un mite, ja no cal patir, això ha millorat molt”, diu el Pablo.

També destaca l’evolució dels materials utilitzats. “Abans, les corones es feien de metall i eren molt resistents, però acabaven desgastant les dents naturals del pacient. Ara utilitzem materials com el zirconi, que són més biocompatibles i similars a la dent natural. Això millora tant l’estètica com la funcionalitat”.

La importància d’escoltar el pacient i del gust pel detall

Un dels pilars de l’èxit de Dental Design és el tracte humà i proper que ofereixen en Pablo i Gemma. “Quan algú ve a la consulta, el primer que faig és preguntar-li què espera de mi”, explica el Pablo. “No es tracta només de fer un tractament perfecte des del meu punt de vista professional, sinó d’entendre què necessita realment el pacient. Potser jo vull fer una rehabilitació completa, però ell només vol poder menjar còmodament. És essencial adaptar-nos a les seves prioritats”.

En Pablo no m’ho explica, però la Gemma ho subratlla: “en Pablo és molt detallista, arriba fins a l’últim detall. No deixa les coses a mitges, ni es deixa portar per la pressa. A cada tractament li dedica el temps que necessita” i ressalta que això fa la diferència per a molts pacients: “Crec que la clau és la dedicació i l’atenció al detall. Molts pacients ens diuen que valoren que dediquem temps a fer les coses bé i a escoltar-los. No ens limitem a fer tractaments ràpids; ens assegurem que cada pas sigui el correcte perquè els resultats siguin duradors”.

La Gemma destaca que la confiança és un altre factor essencial: “Ens han vingut pacients que han passat per altres clíniques on se sentien un número més. Aquí intentem que se sentin escoltats i respectats. Això es reflecteix en el boca-orella, que és com molts dels nostres pacients arriben a nosaltres”.

I el Pablo ho reforça “volem que tothom se senti còmode des del primer moment. Molts pacients venen amb por al dentista o amb idees preconcebudes, i és important trencar aquestes barreres amb un somriure i explicacions clares”.

Pacients de tot arreu, atrets per una manera de fer

Tot i estar ubicada a Sant Quirze, Dental Design ha captat l’atenció de pacients d’arreu gràcies al boca-orella. “Un 20% dels nostres pacients venen de fora de Sant Quirze. Alguns perquè ens han recomanat i d’altres perquè volen ser atesos pel doctor Pablo”, explica Gemma. Aquest fenomen no és casual: “Quan algú troba un dentista que li transmet confiança i li ofereix solucions personalitzades, està disposat a desplaçar-se”, afegeix. Així és com tenen pacients de Sant Quirze, però també de Sabadell, Terrassa, Cerdanyola o fins i tot Barcelona.

El paper de les mútues: adaptant-se a les necessitats dels pacients

Un altre aspecte que ha contribuït a ampliar la base de pacients és la col·laboració amb més de 100 mútues dentals. “A Sant Quirze i rodalies, molta gent té assegurances de salut privades i utilitza la seva mútua per accedir a serveis dentals”, explica la Gemma i segueix: “Les mútues cobreixen serveis bàsics com radiografies, higienes o revisions, i ofereixen preus especials per a altres tractaments. Això fa que sigui més accessible per a molts pacients”.

La confiança: la clau per superar els mites

El Pablo i la Gemma són conscients que la gent sovint arriba amb dubtes o prejudicis sobre el món de l’odontologia. “Hi ha dos grans mites que ens trobem sovint: el dolor i el cost”, comenta el doctor. Per combatre-ho, Dental Design aposta per un enfocament educatiu i transparent. “Molta gent creu que si no els fa mal, no tenen cap problema, però la realitat és que moltes afeccions dentals són asimptomàtiques fins que ja és massa tard. És per això que sempre expliquem detalladament què hem trobat i quines opcions tenen”, afegeix.

Pel que fa al cost, Gemma reconeix que pot ser un tema sensible: “El que ens importa és que el pacient entengui que darrere d’un tractament hi ha una formació contínua, materials d’alta qualitat i tecnologia avançada. Tot això té un cost, però el nostre objectiu és que el pacient vegi el valor del que li oferim, no només el preu”.

El fenòmen (i perill) de les grans cadenes dentals

Durant l’entrevista amb el doctor Feliz, li pregunto pel fenomen de grans cadenes dentals amb desenes de centres a tota Espanya i sovint polèmiques. Tot i captar una gran quantitat de pacients amb preus aparentment baixos, en ocasions han acabat col·lapsant per una gestió comercial i sanitària qüestionable. “El problema de moltes d’aquestes cadenes és que el seu model de negoci no estava enfocat en la salut, sinó en el negoci pur i dur”, afirma el Pablo.

Segons explica, una de les claus del seu fracàs va ser l’excessiva comercialització. “Aquestes cadenes funcionaven com a empreses de vendes. Prometien implants a 200 euros, però després et desglossaven el pressupost afegint conceptes com el pilar, la pròtesi o el manteniment, i al final acabava sortint igual o més car que en altres llocs”, diu.

A més, molts pacients es van trobar amb un altre problema important: la manca de continuïtat. “Canviaven constantment els professionals que atenien els pacients. Cada vegada et trobaves amb un dentista diferent, que tenia una opinió diferent sobre el mateix tractament. Això no només confon el pacient, sinó que afecta greument la qualitat del servei”, comenta.

Pablo també recorda un altre punt crític: “Algunes de les persones que dirigien aquestes clíniques ni tan sols eren odontòlegs. Això obria la porta a decisions purament comercials, que en ocasions anaven en contra dels principis sanitaris”. Segons ell, aquest tipus de pràctiques eren particularment perilloses en tractaments complexos, com l’ortodòncia o les rehabilitacions completes, on la continuïtat i l’experiència del professional són fonamentals.

Per ell, aquests casos són una oportunitat per reflexionar sobre la importància de triar un centre que prioritzi la salut del pacient per sobre dels beneficis econòmics: “Quan busquem un dentista, hem de fixar-nos en la proximitat, la continuïtat de l’atenció i, sobretot, en el fet que el tractament el faci un professional qualificat, no un negociant”.

Amb exemples com aquests, Pablo Feliz reafirma la seva aposta per un model de salut basat en la qualitat, la transparència i el tracte proper, una filosofia que, diu, és clau per evitar errors del passat i garantir que els pacients rebin l’atenció que es mereixen.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies