Inici » a-ultimesnoticies » El Ministeri de Transports dona llum verda a soterrar l’R2 a Montcada per 621 milions d’euros

El Ministeri de Transports dona llum verda a soterrar l’R2 a Montcada per 621 milions d’euros

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha donat llum verda al soterrament de les vies de la línia R2 de Rodalies al seu pas per Montcada i Reixac (Vallès Oriental). El govern espanyol ha llençat aquest dimecres el contracte d’obres per valor de 621 milions d’euros –IVA inclòs-, un 33% més que els 465 milions d’euros previstos inicialment. El següent pas serà que “pròximament” el Consell de Ministres autoritzi la nova licitació definitiva del projecte. Es tractarà de la segona licitació de l’obra, després que un recurs de la Confederació Nacional de la Construcció presentat al març obligués a revisar el valor del projecte per la inflació i la pujada de preus.

El Ministeri de Transports ha assegurat que la nova licitació actualitza els preus de les matèries primeres.

El soterrament de l’R2 a Montcada és un dels projectes d’infraestructures amb més recursos dels pressupostos generals de l’Estat per al 2023 a Catalunya, al que es preveuen destinar fins a 89 milions d’euros durant el pròxim any. Segons el Mitma, es tracta d’una de les “grans obres de transformació urbanística i ferroviària” de la xarxa de Rodalies.

El projecte contempla 4 quilòmetres de túnel amb tres vies per les quals els trens podran circular a una velocitat màxima de 140 km/h. Així mateix, també preveu una nova estació subterrània, que s’ubicarà pròxima a l’actual.

Una reivindicació històrica

Més de 30 anys de reivindicacions per part de l’Ajuntament i la ciutadania de Montcada i Reixac han aconseguit el soterrament d’unes vies de tren que, més enllà de dividir i fracturar la ciutat i, ha segat la vida de 176 persones.

Gràcies a la feina conjunta realitzada per consistori, representants polítics, la plataforma Tracte Just Soterrament Total i ciutadania i a la constància durant anys, finalment, el soterrament serà una realitat i ja no hi ha punt de retorn. L’actuació que permetrà el soterrament més de 5 quilòmetres de vies al municipi i cohesionar el municipi territorial i socialment. A més, el soterrament implica una millora de les infraestructures ferroviàries metropolitanes i de Catalunya.

2022-11-30

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator