-
Hi haurà dues sessions: a les 11.30 h i a les 12.30 h
CULTURA. El dissabte 12 de març tindrà lloc una visita guiada teatralitzada a la Torre de l’Aigua de Sabadell, organitzada pel Museu d’Història de Sabadell (MHS). Hi haurà dues sessions, la primera a les 11.30 h i una segona a les 12.30 h. Les places són limitades i cal inscripció prèvia trucant al 93 727 85 55. L’activitat s’emmarca en el projecte del Passaport Edunauta i s’adreça a famílies amb infants de més de 8 anys.
Durant la visita, les persones assistents viatjaran al passat amb l’arquitecte de la Torre de l’Aigua, Josep Renom, qui farà veure que ensenya la seva torre als alcaldes i alcaldesses d’altres ciutats on també és arquitecte municipal. Renom explicarà la part més tècnica de la construcció i el funcionament de la torre de l’aigua, i la seva mare, qui l’acompanyarà, recrearà la part històrica de la ciutat.
De dipòsit a símbol de Sabadell
Durant el segle XIX, l’abastament d’aigua a la ciutat de Sabadell havia estat una preocupació constant dels sabadellencs i sabadellenques, i amb la industrialització de la ciutat, això es va convertir en un problema. La Torre va ser construïda el 1918 per servir de dipòsit elevat, amb l’objectiu d’emmagatzemar i distribuir l’aigua extreta del riu Ripoll i donar una solució a aquesta qüestió. Actualment, la Torre de l’Aigua és considerada un punt museístic i símbol de Sabadell.
Passaport Edunauta
Aquesta activitat forma part de les accions formatives que ofereix el Museu d’Història de Sabadell en el marc del Passaport Edunauta.
El Passaport Edunauta és un projecte que ha posat en marxa l’Ajuntament de Sabadell, amb la col·laboració de la Fundació Jaume Bofill i la Cooperativa +Educació. Aquest programa busca posar en valor els aprenentatges invisibles que fan els i les alumnes en qualsevol context educatiu, la connexió dels coneixements tant dins com fora de l’escola, disminuir la segregació educativa i donar visibilitat a la xarxa que formen escoles, serveis i entitats del municipi amb els infants i les seves famílies.