slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » El Servei Català de Trànsit coordina a Catalunya una campanya preventiva de control de velocitat
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques
Imatge d'arxiu

El Servei Català de Trànsit coordina a Catalunya una campanya preventiva de control de velocitat

  • Els controls intensius els duen a terme Mossos d’Esquadra i Policies Locals, i s’allargaran fins al 24 d’abril

REDACCIÓ/SOCIETAT.  El Servei Català de Trànsit (SCT) coordina aquesta setmana, entre avui dimarts 18 d’abril i el dilluns 24, una campanya policial de controls intensius de velocitat. Aquesta actuació per controlar la velocitat excessiva a les carreteres i carrers és d’abast europeu i està impulsada per l’Organització Internacional de Policies de Trànsit (TISPOL). L’SCT s’hi ha adherit i la coordina amb les policies de trànsit de Catalunya.

Es tracta de la cinquena campanya preventiva i integral que es realitza aquest 2017, després de les ja realitzades de seguretat passiva, drogoalcoholèmia, camions així com distraccions i respecte pels semàfors. En total, enguany, se’n faran quinze campanyes incidint en els principals factors de sinistralitat.

L’excés de velocitat té conseqüències tràgiques a les carreteres.  Durant el 2016, la velocitat excessiva va estar present en el 15,73% dels accidents amb víctimes com a factor concurrent, tot i que es va reduir gairebé un punt en relació a l’any 2015,  fet en part atribuïble a les campanyes de conscienciació i a la tasca de control i vigilància de les policies de trànsit (veure quadre).

 

accidents amb víctimes per factors concurrents
  2015 2016 % 2015 % 2016
Distracció 273 237 31,82 28,45
Infracció conductor/vianant/ciclista 234 240 27,27 28,81
Errada del conductor 150 166 17,48 19,93
Infracció de velocitat 143 131 16,67 15,73
Alcohol i estupefaents 16 14 1,86 1,68
Altres factors 42 45 4,90 5,40

 

La velocitat excessiva o inadequada a més de ser una causa directa de sinistres és un factor concurrent que agreuja les conseqüències de lesivitat de les víctimes. Davant d’això, és important realitzar campanyes intensives per continuar conscienciant els conductors dels riscos, a més dels controls continus que es fan al llarg de tot l’any i que al 2016 van suposar 651.800 expedients ferms per excés de velocitat.

Al llarg de la setmana s’informarà i alertarà d’aquesta campanya de controls intensius de velocitat a través dels Panells de Missatge Variable (PMV) ubicats a les vies catalanes amb el missatge CONTROLS PREVENTIUS DE VELOCITAT. A més, també es donaran els següents consells: RESPECTA ELS LÍMITS DE VELOCITAT i A MENYS VELOCITAT, MÉS SEGURETAT.

L’objectiu és traslladar als conductors la importància de respectar els límits de velocitat i adequar aquesta a les circumstàncies de cada moment, per a una conducció més segura.

La velocitat com a factor de risc:

-L’increment de la velocitat augmenta la violència dels impactes en els sinistres viaris. Per exemple, una col·lisió a 50 km/h equival a una caiguda des de 10 metres d’alçada, mentre que tenir un accident a 160 km/h multiplica per deu la força del xoc i per tant les seves conseqüències.

-La distància de seguretat que s’ha de mantenir amb el cotxe que va davant per parar a temps davant de qualsevol emergència depèn, fonamentalment, de la velocitat. En condicions normals, a 120 km/ h es recorre la distància equivalent a un camp de futbol abans d’aturar un cotxe.

-La distància necessària per a la detenció d’un vehicle s’obté sumant la distància de reacció més la distància de frenada. Per tant, la velocitat a la qual es circula influeix directament en aquestes variables, incrementant el risc d’accident.

-A les vies d’àmbit urbà, la velocitat excessiva pot tenir conseqüències de gravetat per a la seguretat dels col·lectius més vulnerables, sobretot dels vianants i dels ciclistes. A una velocitat de 30 km/h, el risc de mort d’un vianant en cas d’atropellament es redueix a un 10% i a partir de 80 km/h les conseqüències són pràcticament sempre mortals.

-La velocitat adequada permet controlar el moviment del vehicle, augmenta la possibilitat de superar un obstacle o qualsevol imprevist a la via, i permet reduir la velocitat de forma suau i progressiva.

-La velocitat inadequada i excessiva no només és negativa per a la seguretat viària, sinó també pel medi ambient i el consum energètic.

 

2017-04-19
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator