Dissabte,20 abril, 2024
IniciA PORTADAEl Servei de Consum de Sant Quirze ha recuperat més de 7.000...

El Servei de Consum de Sant Quirze ha recuperat més de 7.000 euros a favor de les persones usuàries el 2021

  • La pandèmia ha modificat el tipus d’atencions, prioritzant les telemàtiques

ECONOMIA I EMPRESA.  El servei de Consum de l’Ajuntament de Sant Quirze ha recuperat un total de 7.532,59€ a favor de les persones usuàries aquest 2021. Aquesta és una de les dades de balanç de l’any passat, que se suma a un 55% de reclamacions resoltes a favor del consumidor.

La situació actual de pandèmia ha modificat les atencions, prioritzant les telemàtiques i adaptant el servei a les restriccions establertes. Així, l’atenció telefònica i el registre electrònic han crescut notablement com a canals més utilitzats. Tanmateix, també la tipologia de reclamacions ha canviat, esdevenint el sector de viatges i transport el més consultat, així com la compra de productes a distància. Per contra, s’han reduït les reclamacions en els casos de telefonia i subministraments bàsics.

Les dades
Servei d’atenció al consumidor
  • 241 consultes, reclamacions i/o denúncies
  • 532,59€ recuperats a favor dels consumidors
Sectors principals d’atenció
  • 17% Telefonia
  • 15% Serveis turístics i transports
  • 11% Subministraments bàsics
  • 5% Serveis bancaris i assegurances 

El servei ha realitzat també diverses accions formatives en la matèria. És el cas del taller “Qui veu el meu perfil”, orientat a l’alumnat de 1er d’ESO de l’Institut Sant Quirze. També destaquen les sessions de “Un forat al moneder”, per a 4art de primària de l’escola Purificació Salas. Altres, orientades als tècnics de consum respecte l’actualització a la normativa també han estat fets destacables d’aquest passat curs.

El servei

Recordem que el servei públic de consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei es vetlla per informar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures. És un servei d’atenció directa i gratuït a través del qual es pot sol·licitar informació sobre els dubtes que es pugui tenir com a persona consumidora. 

L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor (OMIC), forma part de la Xarxa Local de Consum (XLC) impulsada per la Diputació de Barcelona, i rep una subvenció per fer front al seu funcionament per import de 18.915€.

Què ofereix?
  • Informació, orientació i assessorament sobre els seus drets i deures en matèria de consum.
  • Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies, i analitzem els fets que són motiu de denúncia.
  • Mediació entre les parts per resoldre determinades qüestions.
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum i foment de l’arbitratge
  • Formació i informació en matèria de consum 
  • Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum.

Una vegada el servei valora la solució que considera més adequada, inicia els tràmits corresponents per resoldre-la, tot col·laborant transversalment amb d’altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries.

Contacte

Centre de Desenvolupament Econòmic i Local.

Pg. Dalí, s/n Planta Baixa (Edifici Can Tuset)

Tel. 937216800

consum@santquirzevalles.cat

Horari: De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores

Assessorament tècnic, amb cita prèvia concertada per telèfon o mail.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies