Slider
Inici » a-ultimesnoticies » El servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones usuàries durant 2020
Slider

El servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones usuàries durant 2020

  • El servei s’ha adaptat a la situació excepcional de la pandèmia, prioritzant l’atenció en línia o telefònica

SOCIETAT. El servei públic de Consum de l’Ajuntament ha hagut d’adaptar-se a la situació actual generada per la pandèmia, reestructurant l’OMIC. L’atenció telemàtica dels casos ha estat la prioritat del servei, facilitant al consumidor l’accés i evitant així la seva presencialitat. 

Cal remarcar que el major nombre de reclamacions i consultes de 2020 s’ha concentrat en el darrer semestre de l’any. També, i com a balanç global, es destaca l’augment de la gestió de les reclamacions en casos relacionats amb  viatges i transports, compra de productes fora de l’establiment comercial i a distància. En canvi, s’han vist reduïdes les reclamacions relacionades amb els casos de telefonia i subministraments bàsics. Per contra, s’ha detectat un augment en els imports de les reclamacions i per tant el servei de mediació ha arribat a acords en la recuperació dels imports més elevats. 

A continuació podeu veure detallats els sectors principals d’atenció:

Sectors principals d’atenció                                 2019            2020

Telèfon:                                                                     30%            20%

Serveis bancaris i assegurances:                               5%              5%

Serveis turístics i transports:                                     10%            15%

Subministraments bàsics (llum, aigua, gas):             28%            11%

Productes comprats fora d’establiment:                     —               12%

 

En total, el servei de Consum ha recuperat més de 14.000 euros a favor de les persones consumidores que s’hi han adreçat, enfront dels 5.900 de 2019. Val a dir, que s’han registrat 150 entrades electròniques; 31 telefòniques, i 44 presencials; unes xifres que contrasten amb les 185 presencials de 2019 però tan sols 25 telefòniques o 20 registrades.

Recordem que el servei públic de consum és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. Des del servei es vetlla per informar als consumidors i usuaris per tal que puguin exercir els seus drets i deures. És un servei d’atenció directa i gratuït a través del qual es pot sol·licitar informació sobre els dubtes que es pugui tenir com a persona consumidora. 

L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor (OMIC), forma part de la Xarxa Local de Consum (XLC) impulsada per la Diputació de Barcelona, i rep una subvenció per fer front al seu funcionament per import de 19.715€.

Què ofereix?

  • Informació, orientació i assessorament sobre els seus drets i deures en matèria de consum.

  • Recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies, i analitzem els fets que són motiu de denúncia.

  • Mediació entre les parts per resoldre determinades qüestions.

  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum i foment de l’arbitratge

  • Formació i informació en matèria de consum 

  • Col·laboració amb les associacions de persones consumidores i amb aquelles entitats relacionades amb consum.

Una vegada el servei valora la solució que considera més adequada, inicia els tràmits corresponents per resoldre-la, tot col·laborant transversalment amb d’altres unitats, àrees, administracions i/o institucions que també intervinguin en la protecció, la seguretat i els legítims interessos de les persones consumidores i usuàries.

Contacte:

Centre de Desenvolupament Econòmic i Local

Pg. Dalí, s/n Planta Baixa (Edifici Can Tuset)

08192 Sant Quirze del Vallès

Tel. 937216800

consum@santquirzevalles.cat

Horari: De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores

Assessorament tècnic, amb cita prèvia concertada per telèfon o mail.

2021-01-12

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator