Dimarts,23 abril, 2024
IniciA PORTADAEls drets dels consumidors davant els serveis bancaris

Els drets dels consumidors davant els serveis bancaris

  • Aquestes reclamacions centren el Dia Mundial del Consumidor, que es commemora avui

ECONOMIA I EMPRESA.  Avui, 15 de març, es commemora el Dia Mundial del Consumidor. Enguany la campanya es centra en la difusió dels drets dels consumidors en l’àmbit dels serveis bancaris. Es tracta de donar a conèixer com les persones usuàries poden exercir els seus drets, i com efectuar una reclamació davant d’una entitat financera, fent una especial incidència en la problemàtica de l’exclusió financera que afecta amb més intensitat a la gent gran, col·lectius vulnerables i a la població de les zones rurals. 

L’objectiu prioritari d’aquesta iniciativa és informar a aquests col·lectius del seu dret a disposar d’un compte de pagament bàsic, convençuts que la millor defensa per evitar situacions de desprotecció és la informació i el coneixement.

En el document pdf relacionat en aquesta notícia trobareu tota la informació necessària respecte com reclamar i els passos a seguir.

Els orígens

La jornada d’avui va ser declarada per les Nacions Unides l’any 1983, amb l’objectiu de visualitzar els drets que assisteixen a les persones consumidores i usuàries. Es va triar aquesta data perquè el 15 de març de 1962, el llavors president dels EUA, John F. Kennedy, va pronunciar un discurs davant el Congrés en el que, per primera vegada, es va donar importància, a la figura del consumidor com un element fonamental dins del procés productiu  i es va reconèixer la seva rellevància política, instant a les institucions públiques a prendre mesures per protegir els seus drets.

A partir de 2011, l’Assemblea General de la Xarxa Local de Consum,  impulsada per l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona, va acordar l’any 2011 organitzar de manera periòdica una campanya comunicativa conjunta, adreçada a la ciutadania, per commemorar el Dia Mundial del Consumidor amb un lema unitari.

El servei públic de Consum-OMIC

Recordem que el servei públic de Consum de l’Ajuntament és un servei d’assessorament a la ciutadania en matèria de defensa de les persones consumidores i usuàries. L’Oficina Municipal d’Informació al consumidor (OMIC) forma part de la Xarxa Local de Consum impulsada per la Diputació de Barcelona.

El contacte al municipi és el següent:

Centre de Desenvolupament Econòmic i Local

Pg. Dalí, s/n Planta Baixa , edifici Can Tuset.

Tel. 93.721.68.00.

consum@santquirzevalles.cat

Horari: de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

Assessorament tècnic amb cita prèvia concertada per telèfon o correu electrònic.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies