-
Des de l’inici d’aquesta crisi s’han realitzat més de 3.000 actuacions i atès més de 1.500 persones
SOCIETAT. El servei de Benestar Social ha estat treballant i continua fent-ho de manera molt intensa des de la declaració de l’estat d’alarma. El suport a les famílies més vulnerables ha estat clau en la seva tasca diària: beques menjador, menús setmanals, servei de teleassistència o seguiment de les persones grans que viuen soles han estat algunes de les tasques desenvolupades.
El servei ha gestionat 981 expedients; ha atès 1504 persones i ha realitzat 3.266 actuacions. També cal remarcar que ha gestionat 40 peticions del servei de Teleassistència i 38 noves altes al Servei d’atenció domiciliària, que amb la crisi sanitària es van veure reduïdes a 15. Actualment s’estan reprenent els serveis amb sol·licituds noves.
Beques menjador
Pel curs 2020-2021 s’estan tramitant 176 beques menjador a infants de centres educatius del municipi, una subvenció que l’Ajuntament posa en marxa cada any.
En la mateixa línia, es troba oberta la convocatòria d’ajuts de suport a l’escolaritat. L’any passat es van gestionar 175.
Targetes moneder
Des de l’estat d’alarma s’han lliurat 140 targetes moneder per a infants beneficiaris dels ajuts menjador, corresponent a dinars i per valor de 4 euros al dia; i 56 targetes moneder per als del servei d’intervenció socioeducativa, corresponent a berenars i per valor de 2 euros al dia.
Altrament, l’Ajuntament ha continuat mantenint l’ajut econòmic municipal a un total d’11 infants que fins ara rebien aquest suport per al menjador.
Seguiment persones grans vulnerables
Des del Servei de Benestar i el de Gent Gran s’ha fet seguiment telefònic a persones vulnerables de forma intensiva a causa de la pandèmia i les mesures de confinament. S’ha trucat a un total de 530 persones; s’han realitzat més de 2.232 trucades i s’han dinamitzat de forma virtual 59 persones grans amb diferents activitats. A mesura que ha avançat el des confinament s’han anat reduint les i finalitzant els tallers.
En aquesta línia, s’estan tornant a activar les peticions del Servei d’Atenció Domiciliària, que es van reduir de 38 a 15 durant la crisi, i que ara s’estan reprenent, a més de comptar amb noves sol·licituds que s’estan tramitant.
Cal remarcar també que la xarxa de voluntariat ha estat donant suport a 84 persones en tasques de compra d’aliments i medicació, recollida de la brossa, lliurament de menús i mascaretes, i suport als bancs d’aliments.