slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » Entrevista a Lluís Corominas amb motiu de la publicació del seu llibre “La Dona a l’Aviació”
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques

Entrevista a Lluís Corominas amb motiu de la publicació del seu llibre “La Dona a l’Aviació”

CULTURA / LITERATURA / AVIACIÓ. Avui parlem amb Lluís Corominas Beltran, periodista, Doctor en Història de l’Aviació, pilot esportiu i apassionat del món de l’aviació, i finalment, col·laborador de Diari Sant Quirze amb la seva columna de l’historia de l’aviació i cròniques del món de l’aviació en general.

L’hem entrevistat amb motiu de la publicació del seu llibre “La Dona a l’Aviació”, que presentem en exclusiva en aquestes pàgines:



DSQ.- Quins són els principals adjectius que defineixen a Lluís Corominas?

La passió per tot allò que voli; sóc un gran aficionat a l’aviació i la meva professió de periodista m’ha portat a investigar i profunditzar en l’apassionant història de l’aviació. Aquesta gran passió ha donat el seu fruit en el meu somni de petit: ser pilot.

DSQ.- Que et va decidir a escriure aquest llibre?

El meu amor a la història de l’aviació i concretament el paper que hi van jugar les dones, que moltes vegades passen desapercebudes.

Un dia que buscava una informació a l’enciclopèdia aeronàutica, em vaig adonar que hi havia moltes dones en el món de l’aviació i que el seu paper real que van jugar en aquest món, ha quedat amagat. Sempre es parla dels grans pilots, però de les dones pilots, no gens (a banda d’Amelia Earhart, que és coneguda per les seves conquestes i singladures gràcies als mitjans de comunicació de tot el món).

Amb aquest llibre, reivindico que la dona té el seu punt al llarg de la història, abans i avui; perquè encara arrosseguem tòpics quan, per exemple, pugem a un avió i ens sobta quan sentim que el comandant o el copilot és una dona.

Aquí a Espanya tenim l’exemple amb una dona pilot de l’exèrcit que ha realitzat la solta com a pilot en un avió Eurofighter, un dels més sofisticats tècnicament i més complicats de pilotar.

En aquest llibre, faig una comparativa entre les dones aviadores als estats units i a la unió soviètica; analitzant les diferències del que volen aportar cadascuna de les grans potències a l’aviació.

DSQ.- Quin ha estat per a tu com a escriptor el repte més complicat a superar en el moment d’escriure?

Poder explicar les sensacions que es tenen quan estàs dalt d’un avió, que és quan t’adones que l’alçada té un altre concepte, consistent en veure les coses grans o petites, segons l’alçada que assoleixis i també la facilitat d’arribar d’un punt a un altre molt distant; això fa que relativitzis més les distàncies.

DSQ.- Com ha sigut la composició del llibre (anècdotes, curiositats)?

El que més m’ha sobtat és la gran contraposició que hi ha, davant d’un moment en què se suposa que tothom aporta el seu gra de sorra com a la Segona Guerra Mundial, la gran diferència de conceptes que hi ha entre estats units i la unió soviètica, perquè la diferència de plantejament no és solament ideològica.

Per posar un exemple i explicar millor aquest fet, els russos, en el transcurs de la guerra, quan els faltaven pilots, agafen a quals evol persona per formar-la, arribant inclòs a crear esquadres femenines de pilots. Algunes d’aquestes unitats femenines, les utilitzaven per bombardejar de nit a l’enemic, no solament per causar baixes, sinó per tal de desmoralitzar-los i no deixar-los dormir tranquils.

DSQ.- Quin missatge volies donar amb les pàgines del llibre?

Amb aquest llibre es pretén demostrar (tal com ja he dit al començament), que la dona ha tingut el seu paper dins el món de l’aviació, com també ha tingut en altres aspectes dins la societat. Estem parlant d’un món concret; un món que encara avui és molt masclista; per demostrar-ho només cal veure les diferències entre els percentatges d’homes i de dones pilots. El més normal és veure més hostesses que pilots; això vol dir, sense menysprear a les hostesses (que tenen un paper important a l’aviació), que els llocs de més responsabilitat encara els ocupen més homes que dones.

S’ha de canviar el concepte que es té a la societat a l’hora d’escollir una professió, que normalment, en ser dona, sempre se sol decantar per oficis tradicionalment emprats per les dones (infermeres i d’altres). A moltes dones ni se’ls ocorre pensar que poden ser pilots d’un gran avió de passatgers; així doncs hem de canviar aquesta manera d’enfocar el futur, i tenir clar el que la dona és igual que l’home en gairebé totes les professions.

DSQ.- Pròxims projectes que tinguis a l’agenda?

En tinc uns quants, però el que més m’ha agradat per començar, és el de la història d’un pilot francès, en Pierre Carballo, que vivia a Amposta i es dóna el fet que va construir-se una pista de vol i un hangar particular, per la gran afició que tenia a l’aviació.

Fa un temps que vaig contactar amb el responsable de l’arxiu històric d’Amposta i em va explicar anècdotes d’aquest pilot francès, el que em va il·lusionar per contactar amb la seva família per conèixer més a fons la seva història i poder fer un resum de l’interessant biografia seva.

Aprofitaria també per fer una mica d’història de l’Aeronàutica Naval, que entre d’altres anècdotes, feien servir la badia d’Amposta per practicar els amaratges dels hidroavions, pel fet que són aigües tranquil·les i protegides per al braç de terra de la punta de La Banya.

DSQ.- Fins on t’agradaria arribar en el teu ofici d’escriptor i historiador?

Fins on pugui, ja que encara queda molt per escriure en el món de l’aviació; per exemple, un tema que trobo molt interessant, és la història dels aeroclubs de l’estat  Espanyol, amb anècdotes dels socis que els van fundar, les curses que van fer, les fites que van assolir, els viatges dels membres, etc.

I encara hi ha moltes anècdotes per explicar en referència a l’aviació. Jo continuaré amb la meva tasca d’historiador aeronàutic, que és el que més m’apassiona i espero que els meus lectors gaudeixin llegint les meves obres.

DSQ.- Ha sigut un plaer conversar amb tu. Bona tarda i fins aviat; et desitgem èxit en la teva gran tasca.

2021-06-14
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator