AVAN: Avui GivingTuesday: Ajuda’ns a comprar una furgoneta!
Entra aquí i fes el teu donatiu. Avui és el dia
Què és #GivingTuesday?
-
#GivingTuesday és el dia 28 de novembre, un dia mundial dedicat a donar i col·laborar amb causes socials.
#GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món, aquest any el 28 de novembre, a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Unir-se és molt senzill: només calen ganes de fer un món millor, donar un cop d’ull a les causes de #GivingTuesday i decidir què faràs o a qui donaràs.
#GivingTuesday és el dia 28 de novembre, un dia mundial dedicat a donar i col·laborar amb causes socials.
Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea a les xarxes socials, es busca mobilitzar a tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses per a que contribueixin en aquest dia mundial de la donació, amb l’objectiu final d’expandir la solidaritat els 365 dies de l’any.
En aquesta web hi trobaràs totes les iniciatives i projectes amb els que pots col·laborar, així com idees per ajudar-nos a difondre el #GivingTuesday a través de les xarxes socials (Twitter, Facebook i Instagram) i en el teu entorn familiar o de treball.
La idea del #GivingTuesday va sorgir de l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.
Al 2012 es crea als Estats Units el moviment #GivingTuesday (dimarts per donar) com a alternativa als dies previs, coneguts com a Black Friday i Cyber Monday, que promouen compres abans del Nadal. Durant la seva primera edició, milers d’organitzacions i persones es van unir per col·laborar en accions solidàries.
El primer any a Espanya es van recaptar més de 400.000 €, i al segon més de 550.000, destinats a més de 300 projectes socials
Al 2014 #GivingTuesday va créixer i es va expandir a altres països (Canadà, Austràlia, Singapur), començant a convertir-se en un moviment global. I va néixer la seva versió en espanyol, Un Día Para Dar, als països de llengua castellana. Es va consolidar a nivell mundial i més de 35.000 organitzacions de 68 països van participar en la campanya, aconseguint un gran impacte als mitjans gràcies al volum dels projectes llançats, la captació de fons i les hores de voluntariat dedicades.
#GivingTuesday va arribar per primera vegada a Espanya en 2015, aconseguint un total de 405.000€ destinats a més de 260 projectes socials, i 982 persones van donar sang per primera vegada. El moviment va tenir una repercussió en mitjans molt elevada i va aconseguir ser trendic topic durant 5 hores.
En 2016, el segon any del moviment al nostre país, encara va ser millor! Es va aconseguir un total de 558.617 € destinats a 321 projectes socials, i vam comptar amb 1.379 donants de sang. A més, #GivingTuesday va ser trending topic durant 8 h 30 min.
Col·labora amb GivingTuesday i descobreix la inigualable sensació de donar!