slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » ING, Bankinter i Openbank, els bancs més solidaris amb els seus clients durant l’estat d’alarma
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques

ING, Bankinter i Openbank, els bancs més solidaris amb els seus clients durant l’estat d’alarma

ECONOMIA I EMPRESA.  Helpmycash.com, juliol de 2020. La banca ha sortit airosa de la crisi sanitària. La bateria de mesures aprovada pel sector financer per a mitigar els efectes de la pandèmia del coronavirus sobre els espanyols ha estat ben rebuda pels clients, que han valorat positivament mesures com la bestreta de la pensió i de l’atur, els protocols d’accés a les sucursals o els reintegraments gratuïts en caixers d’altres bancs.

ING és l’entitat que millor ha actuat durant el confinament, segons la tercera edició dels Premis HelpMyCash als millors bancs d’Espanya. L’entitat ha obtingut una valoració de quatre punts sobre cinc. Just per darrere s’han situat Bankinter i Openbank, que han rebut una puntuació de 3,9.

L’entitat taronja ha adoptat les principals mesures sectorials com la possibilitat de realitzar reintegraments en qualsevol caixer d’Espanya sense cost i sense import mínim, l’avançament de l’atur i de la pensió, la implementació de moratòries de préstecs i hipoteques… A més, també va permetre ajornar qualsevol compra de més de 90 euros abonada amb la targeta de crèdit en tres mesos sense interessos.

D’altra banda, ING, en col·laboració amb UNICEF, va donar 700.000 euros propis i va recaptar més d’un milió d’euros en donacions dels seus clients per a l’adquisició de material sanitari i també va donar més de 100.000 ampolles d’aigua a l’UME (Unitat Militar d’Emergència).

Els clients menys satisfets amb les mesures aprovades durant la pandèmia han estat els de Liberbank, Caixa Rural i Ibercaja, segons revela l’enquesta de satisfacció elaborada pel comparador financer Helpmycash.com, els resultats del qual s’han donat a conèixer aquest dimecres. La gran banca, per part seva, s’ha hagut de conformar amb posicions intermèdies dins del rànquing. BBVA ha obtingut una valoració de 3,6 per les seves mesures d’ajuda, seguit de Banc Sabadell i Banc Santander (3,5), i Bankia i CaixaBank (3,2).

Les mesures millor valorades durant la pandèmia

La percepció sobre les mesures de suport als clients varia molt entre aquells que consideren que s’han aprovat les suficients (el 56% dels enquestats) i aquells que opinen que les propostes han estat insuficients (el 24%). Els primers valoren les decisions sectorials de la banca amb una nota mitjana de 4,15, mentre que els segons suspenen la seva gestió amb un 2,2.

Les propostes que més han satisfet als usuaris durant aquestes últimes setmanes han estat els serveis de banca online, l’atenció al client, la bestreta de l’atur i de la pensió, i les mesures relacionades amb les sucursals i els caixers (reintegraments gratuïts), d’acord amb l’enquesta de HelpMyCash en la qual han participat més de 1150 usuaris.

Per contra, la implementació de les moratòries d’hipoteques i préstecs i l’accés a les línies de finançament han estat les mesures que han rebut més crítiques. De fet, alguns usuaris del comparador han mostrat el seu malestar en considerar que les entitats trigaven a resoldre les peticions per a aplicar les moratòries o que no rebien la informació suficient.

La banca obté un aprovat.

L’estudi també ha valorat el grau de satisfacció general amb la banca, més enllà de la seva gestió durant l’estat d’alarma. El sector ha rebut una nota mitjana de 3,8 punts, la mateixa que li van atorgar els consumidors en l’anterior edició dels premis, celebrada en 2018.

ING no sols s’ha convertit en l’entitat més valorada d’Espanya per la seva gestió durant el confinament, sinó que també s’ha alçat amb la medalla d’or en el rànquing general, amb una puntuació de 4,3, per davant d’Openbank, que ha obtingut la segona posició, i de Cajamar, que s’ha convertit en el tercer banc d’Espanya més ben valorat.

No obstant això, Openbank ha estat l’entitat més premiada, ja que ha estat triada com el banc amb els millors serveis (atenció al client, quantitat de caixers gratis, operativa online…). També ha liderat el rànquing en les categories de targetes, hipoteques i productes d’inversió. Segons els enquestats, les entitats amb els millors comptes són Bankinter, ING i Openbank, les que tenen els millors dipòsits, Openbank i Cajamar i la que té els millors préstecs, ING. Openbank ha estat triat com el banc que cobra menys comissions.

Els clients reclamen més transparència

Els bancs online, les noves entitats fintech (N26, Revolut, Orange Bank, entre altres) i els bancs enfocats a col·lectius concrets (Arquia, Caixa d’Enginyers, etc.) han obtingut una valoració superior a la de la banca tradicional. Aquestes entitats són també les que obtenen una major puntuació quant a la política de comissions; en el cas de la banca digital i de les entitats fintech, no és d’estranyar, ja que des del principi han presumit d’oferir productes senzills, barats (en molts casos gratis) i sense vinculació obligatòria.

L’operativa online i la innovació tecnològica són els serveis millor valorats pels clients. Per contra, els usuaris reclamen més caixers gratis i més transparència. Tots dos serveis també van ser els que van rebre una pitjor valoració en l’anterior edició de l’estudi.

Quant als productes, comptes i targetes tornen a ser els millor valorats, mentre que els dipòsits són els que reben una pitjor puntuació a causa de la seva escassa rendibilitat. Precisament, aconseguir més rendibilitat és el principal motiu dels usuaris per a canviar de banc (el 47% dels enquestats afirma que es traslladaria a una nova entitat per aquest motiu).

La majoria dels clients són infidels

Solo el 45% dels clients asseguren que no canviarien d’entitat durant els pròxims tres mesos (la mateixa proporció que en 2018), mentre que un 25% afirma que sí que ho faria i un altre 30% respon que tal vegada. Les dones són, lleugerament, més fidels que els homes. La capacitat per a fidelitzar als clients i retenir-los continua sent una assignatura pendent de la banca espanyola.

Estudio – III edición Premios HelpMyCash a los mejores bancos de España

2020-07-22
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator