Dimarts,23 abril, 2024
IniciA PORTADAJuli Fernàndez aposta per connexions ferroviàries millors al Vallès en comptes del...

Juli Fernàndez aposta per connexions ferroviàries millors al Vallès en comptes del Quart Cinturó


12:35:32 | 16/1/2023 | JAVI QUINTANO |


El conseller de Territori, Juli Fernàndez, prefereix incrementar les connexions ferroviàries al Vallès en comptes d’intervenir en carreteres o el projecte del Quart Cinturó en el tram entre Sabadell, Castellar del Vallès i Terrassa. Així ho ha defensat aquest matí en una entrevista amb Gemma Nierga a ‘La 2’, on ha remarcat que es tracta d’una infraestructura que “passa per una zona d’interès ecològic”. Precisament el Quart Cinturó és un dels esculls en la negociació dels pressupostos que mantenen el PSC i ERC. Segons Fernández, la prioritat al Vallès és incrementar el transport públic, on hi ha una quota del 13% mentre que a Barcelona n’hi ha una del 42%. 

Sobre el Quart Cinturó, Fernàndez ha indicat que el tram entre Sabadell, Castellar del Vallès i Terrassa “no és una continuïtat de la B-40”, sinó que ha considerat que la infraestructura té la “continuïtat natural” per la C-58. “La Generalitat ens comprometen a connectar Castellar del Vallès amb la C-58, millorar la connexió entre Sabadell i Terrassa i alliberar el trànsit de dins de Terrassa”, ha verbalitzat el conseller. Així mateix, ha indicat que tots aquests projectes es troben recollits en el pla específic de mobilitat del Vallès. “Aquest pla prioritza l’actuació en carreteres ja existents”, ha avisat el titular de Territori.

Segons les entitats, la B-40 suposaria un estalvi de 24 MEUR a les empreses de la zona

Com és sabut, hi ha més de 40 enitats i associacions que reclamen que s’acabi la B-40: “La B-40 apareix en tots els plans territorials i d’infraestructura des de l’any 1968 (el primer compromís del Ministeri va ser tenir la infraestructura operativa el 1996). Desenes d’anys després aquesta infraestructura, de molta importància per al teixit empresarial i econòmic del territori, encara no està acabada.

La connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès a través de la Ronda suposa una actuació fonamental per articular una xarxa viària competitiva d’acord a les necessitats del sistema productiu local que permetria estalviar 24M d’euros a l’any per a les empreses de la zona.”

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies