REDACCIÓ
11/11/2024 | 13:50:32
Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.
El grup municipal de Junts per Catalunya de Sant Quirze ha enviat un comunicat diumenge expressant la seva oposició a l’augment d’impostos proposat pel govern tripartit, format per ERC, Som i Sant Quirze en Comú, i aprovat amb el suport de Vox. Segons el comunicat, aquest augment suposarà “un increment de fins a 460 euros anuals per família”, i Junts el considera “desproporcionat i innecessari”.
El partit ha destacat que l’increment inclou “un augment del 12% en l’Impost sobre Béns Immobles (IBI)” i la introducció d’una nova taxa de residus, que “podria arribar fins a un increment del 285%”, passant de “157 euros anuals a 460 euros” per a algunes famílies “sense garantir millores visibles en serveis ni equipaments municipals”.
Junts per Catalunya ha expressat que aquest augment és especialment injustificat tenint en compte que “l’Ajuntament va tancar l’exercici de 2023 amb un superàvit d’un milió d’euros”, cosa que demostra que “els ingressos actuals permeten una gestió financera sostenible”. El comunicat lamenta que la proposta “s’hagi fet sense oferir als ciutadans una explicació clara sobre la destinació d’aquests nous ingressos”.
La portaveu de Junts, Míriam Casaramona, va afirmar que “Sant Quirze necessita un govern responsable i ambiciós, amb projecte, que generi riquesa i no problemes ni asfíxia fiscal als veïns”. El partit també ha denunciat que, en un context en què els equipaments municipals són “vells i decadents” i els carrers sovint es troben “bruts i descurats”, el govern municipal no està oferint “millores tangibles en els serveis bàsics”.
La votació sobre la modificació de les ordenances fiscals per al 2025 es va celebrar el 10 de novembre de 2024.






