JAVI QUINTANO
8/11/2024 | 13:50:32
Tu llegeixes gratis, però la informació vol hores. Si t’agrada el què llegeixes, anuncia’t o associa’t i fes possible que seguim publicant.
En el ple municipal celebrat ahir a Sant Quirze, Junts per Catalunya, representat per la regidora Núria Gelabert, va aprofitar el torn de precs i preguntes per posar en relleu la seva preocupació per la resposta que l’Ajuntament i els polítics en general han tingut davant el temporal de la DANA a València. Gelabert va destacar que, des del seu punt de vista, no s’ha estat a l’altura de la situació i va lamentar la manca de coordinació i informació en relació a la resposta.
Durant la seva intervenció, Gelabert va subratllar que no s’han activat infraestructures municipals que podrien haver estat útils per a donar suport a les accions solidàries, com la pista esportiva, per canalitzar i organitzar ajuda. A més, va esmentar que s’ha vist que, en relació a la catàstrofe de València, molts ciutadans consideren que la política està desconnectada de la realitat i de les necessitats de la gent, subratllant la importància de revertir aquesta percepció.
En la seva resposta, l’alcaldessa de Sant Quirze del Vallès va evitar entrar en autocrítica directa, però va assegurar que es parlaria amb els serveis de comunicació per millorar els canals i els protocols de resposta. L’alcaldessa també va destacar que s’estan duent a terme accions de suport per part de la policia local i de la comunitat educativa, i que aquestes mesures es presentaran de manera oficial en els pròxims dies. A més, va explicar que el delegat del govern de Catalunya havia demanat que l’ajuda se centrés en aportacions econòmiques, en comptes de desplaçaments massius o enviaments de materials físics com menjar o roba, per evitar que aquests recursos s’acumulin sense ser utilitzats adequadament o es destinin a altres finalitats.
Gelabert, en la seva contrarèplica, va expressar que celebrava que es tingués en compte la seva preocupació, especialment pel que fa a la millora de la comunicació institucional i la gestió de les accions solidàries. Va destacar que, encara que la resposta a la ciutadania no fos del gust de tothom, era fonamental explicar de manera clara que potser no era necessari desplaçar-se físicament i que calia posar a disposició dels ciutadans informació detallada sobre com fer donacions econòmiques o accedir a altres recursos d’ajuda.
No cal ja que la Alcaldesa digui re la bona gent no la necessiten a ella per fer el que es te que fer amb aquets casos dintre de les diferències regionals recordo que els Valencians son dels nostres suposo que u enteneu. Gràcies a tots els que com jo no ens cal que dingu ens digui el que com i quan em de actua correctament. Si no te vergonya jo tampoc continuaré pagant i ja arribarà Sant Martí.