Inici » a-ultimesnoticies » La Cecot celebra l’aprovació del reglament de simplificació dels tràmits amb l’administració
Xavier Panés (esquerra) va assumir la presidència de la Cecot a finals de juny en substiució d'Antoni Abad (dreta) (font: cecot)

La Cecot celebra l’aprovació del reglament de simplificació dels tràmits amb l’administració

Per fi veu la llum una reivindicació històrica del teixit empresarial, un llarg camí de 12 anys treballant de manera conjunta administracions i agents econòmics per finalment aconseguir simplificar i agilitar els tràmits administratius i reduir el temps que fins ara s’invertia per part de les empreses.

Xavier Panés, el nou president de la Cecot en diu al respecte: “Per fi podem compartir una bona notícia per a tothom i un gran avenç en les polítiques d’impuls i recolzament a l’activitat empresarial i econòmica a Catalunya”. Segons Panés. “La Cecot continuarà treballant i col·laborant amb les administracions per tal que s’ampliï i s’aprofundeixi en el concepte de finestreta única també per aquelles gestions que depenen d’àrees com la del cos de bombers, urbanisme i medi ambient.”

La Cecot celebra que el Govern de la Generalitat hagi donat llum verda aquesta setmana al Decret de Reglament de la Llei de Facilitació de l’Activitat Econòmica que ha de permetre a les empreses, d’aquí a vint dies, la simplificació en la presentació de documentació i una reducció important dels temps dels tràmits amb les administracions.

“És una reivindicació històrica del teixit empresarial i un èxit col·lectiu, fruit del treball conjunt entre administracions i agents econòmics i socials durant més d’una dècada, i en el que em satisfà dir que des de la Cecot hi hem participat activament en els grups de treball i amb l’equip de la Cristina Pruñonosa”, afirma Xavier Panés, president de la Cecot. “El temps és un factor important per la competitivitat empresarial i el volum de tramitació amb les administracions estaven arribant a uns nivells d’intensitat i d’inversió de recursos per part de les empreses que anaven a parar a un sac buit, totalment improductius i sense cap mena de valor per ningú. Per exemple, haver d’entrar totes les dades de l’empresa per cada tramitació o, pitjor encara, haver-les d’entrar en diferents formularis per a una mateixa tramitació. Una tasca repetitiva sense sentit tenint en compte que estem en l’era de la digitalització i que comptem amb la tecnologia suficient com per posar-hi solució”.

El Decret instaura l’aplicació total del contacte telemàtic amb les administracions i el principi only once que suposa l’aportació d’una sola vegada de les dades necessàries per complementar els tràmits, així com el fet que es pugui prioritzar la comunicació per sobre de la llicència.

“Tanmateix, hi ha certs serrells que cal continuar treballant per poder arribar a consolidar una finestreta única complerta i en això estem”, afegeix el president de la patronal català, “ens quedaria pendent aprofundir en els tràmits de tres àrees que son importants als territoris i que gestionen llicències com ho son el cos de bombers, urbanisme i medi ambient i on la priorització de la comunicació per sobre de la llicència encara no tindrà efectes immediats. L’alentiment en la concessió de llicències d’activitat en aquestes àrees és insostenible per generar nova activitat als municipis. Podem parlar de més de quatre anys per concedir una llicència en alguns casos i un mínim d’un any de mitjana”. En aquest punt, el decret fa una passa més en aquest 20% d’activitats econòmiques a les que no es pot aplicar un règim de comunicació i necessiten disposar de llicències o autoritzacions pel seu impacte en el medi ambient, la seguretat o la salut de les persones: s’ha desplegat el que anomenen Autopista Administrativa per tal que es puguin obtenir les llicències de manera més ràpida. Concretament, regula el procediment pel qual un projecte empresarial es considera estratègic i, per tant, li pugui ser d’aplicació la tramitació preferent i d’urgència a fi i efecte de promoure el creixement empresarial a Catalunya i evitar la pèrdua d’inversions. “Els terminis extremadament llargs en aquests àmbits desincentiven la inversió i, per tant, qualsevol passa que es realitzi en minimitzar-los és positiva per tothom”, conclou Panés.

A la priorització de la comunicació per sobre de la llicència que ja va introduir la Llei i que permet que el 80% dels negocis puguin obrir sense espera, amb un estalvi anual de 25.946.912€ segons dades de la Generalitat, el Reglament permet delimitar i estandarditzar les modificacions substancials i no substancials d’un determinat negoci. Es detallen els diferents supòsits que en funció de la superfície, les condicions tècniques i les normatives sectorials d’aplicació, poden determinar que aquesta activitat sigui considerada modificació substancial o no i que suposarà una reducció de càrregues addicional de 6.014.850,69 €.

El compromís de la Generalitat amb aquest decret passa també perquè sempre que sigui possible, se substitueixin els tràmits d’autorització pels de comunicació, eliminant així esperes i càrregues burocràtiques de procediments que no comporten modificacions substancials.

2022-07-07
promo primera vinyeta vida (1)
seguros Bilbao nuevo renting febrero 202202_Carta_agente_cast_SB_05
seguros-bilbao-2
seguros-bilbao
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator