Inici » a-ultimesnoticies » La companyia de dansa de Carlos Acosta omple les úniques funcions a Catalunya
seguros bilbao slider nuevo 2022_900x300
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
slider portada 600x194 mis finques

La companyia de dansa de Carlos Acosta omple les úniques funcions a Catalunya

  • Carlos Acosta va ser condecorat, l’any 2018, pel Queen Elizabeth II Coronation Award que otorga la Reial Acadèmia de la Dansa Britànica. També va obtenir el Premi Benois de la Dansa 2008 i va ser nombre Premi Nacional de Dansa de Cuba el 2011
  • Acosta Danza està recolzada pel Ministeri de Cultura i el Consell Nacional de les Arts Escèniques i compta amb la coproducció de Valid Productions, una empresa logística creada al Regne Unit per gestionar la companyia en les gires internacionals

CULTURA / TEATRE.  Els passats divendres 3 i dissabte 4 de desembre, la Factoria Cultural de Terrassa va rebre Acosta Danza, una companyia de dansa cubana dirigida per Carlos Acosta, considerat un dels més cèlebres ballarins de finals del segle XX i principis del segle XXI.

Acosta Dansa posa llum a la riquesa de la cultura cubana i els seus artistes. El repertori de la companyia inclou obres existents i també noves d’artistes cubans, així com peces de coreògrafs reconeguts mundialment que s’inspiren en aquest meravellós país.

El programa que presentà, Evolution, començà amb Satori, una coreografia de Raúl Reinoso que parla de la il·luminació espiritual il·lustrant aquest viatge cap a l’interior des de diverses escenes abstractes: les interrogants inicials, la investigació, els estancaments, la derrota dels obstacles i, finalment, l’instant del coneixement, la troballa de la veritat, de la bellesa, la llum.

En la següent peça, Mermaid, Carlos Acosta interpreta aquest duo creat pel belga Sidi Larbi Cherkaoui per a la companyia, sobre la música de Woojae Park i Erik Satie. La dansa contemporània abraça la clàssica per explicar la història d’una sirena, en què el vestuari i la llum s’apunten com a referències fonamentals.

El coreògraf Pontus Lidberg, amb la tercera peça titulada  Paysage, Soudain, la nuit, s’acosta a la cultura cubana a través de la Rumba, un gènere de música tradicional cubana d’arrels africanes. Prenent com a punt de partida la partitura de l’aclamat compositor cubà Leo Brouwer, Lidberg crea amb Stefan Levin una celebració de la joventut entre els capvespres i l’alba. A l’escenari s’utilitza una instal·lació artística Vientos (2017) de la cubana Elizabet Cerviño.

Per últim van realitzar Twelve, una coreografia de Jorge Creo on es mostra un univers regulat per complexes permutacions matemàtiques i gràfiques, un risc real que posa a prova la resistència física i mental de 12 ballarins que han de fer allò impossible per aconseguir allò impossible.

Aquest espectacle forma part del festival “Terrassa, ciutat del moviment. Festival de l’art del moviment”.  Es pot consultar tota la programació d’aquest festival i d’altres del propi teatre al següent enllaç:

https://www.lafactcultural.cat/programacio-home/

 

2021-12-07

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator