Divendres,19 abril, 2024
IniciA FONSA FONS/ La Federació d'Associacions de Veïns de Sant Quirze veu deficient...

A FONS/ La Federació d’Associacions de Veïns de Sant Quirze veu deficient els primers dies d’SQV aigua

 

17:13:32 | 12/1/2023 | JAVI QUINTANO |

El Servei de l’aigua a Sant Quirze s’ha Municipalitzat. La gestió per part de l’Ajuntament, es va posar en marxa el passat 3 de gener d’aquest nou any. Segons la Federació d’Associacions de Veïns de Sant Quirze, “és un pas importat per aquest Municipi, tenint en compte que ara es més de tots. És el propi Ajuntament que diu “la ciutadania és també propietària de l’empresa”. Precisament perquè és un pas important per la ciutadania, i a més n’és “propietària”, és estrany el sistema utilitzat per a comunicar-li aquest gran canvi”.

Poca informació, menys horari i irregularitats

I és que creuen que la informació del canvi, ha estat escassa i pocs dies abans; que l’accés d’usuari a la web no està activa, que es va penjar un full informatiu a les portes d’algunes llars, però en altres no. Que es va posar la mateixa nota en un sobre, sense nom, en algunes bústies, però en altres no. I si bé és probable, que tothom ja sàpiga el canvi el que és segur és “que no tothom sap ni què suposa ni què comporta”

“La web, no està activa del tot, es basa en formularis manuals. L’alta com usuari està pendent de desenvolupament. Per tant, no es poden fer consultes personals. Tot plegat un nyap, doncs hauria d’haver estat dissenyada i programada amb suficient antelació; temps n’hi havia.”, diuen. 

El telèfon per avaries correspon a un bloc de telèfons de Vilanova i la Geltrú.  A més hi ha hagut una reducció de l’horari de servei i un telèfon d’atenció al client no gratuït, com marca la legislació.

No hi ha representant de l’usuari als òrgans de govern

A tot l’anterior, cal afegir que en el reglament de la nova empresa, no apareix la figura del representant de l’usuari o la del Consell de Poble, com seria de desitjar, el que converteix de nou un servei que paguem, en una plataforma totalment opaca. Malgrat tenir-hi dret, la ciutadania no està representada en l’orgue de gestió de l’aigua i, per tant, els comptes que l’Ajuntament mostri, seran els que volen mostrar.

Preguntat per aquest diari, el president de la Federació d’Associacions de Veïns, Jordi Molins, diu que “en els darrers 20 anys, des que està Cassa, la factura de l’aigua s’ha multiplicat un 1.500%. I això ha estat perquè la companyia no estava controlada. A nosaltres ja ens sembla bé municipalitzar, però hi ha d’haver control, i la companyia no pot dependre del partit de torn, amb els seus interessos propis: el ciutadà ha de poder controlar aquesta nova empresa perquè no passi com amb l’anterior gestió”.

Sobre el paper de l’associació en la municipalització, Molins diu que “d’avui per demà l’ajuntament va convocar-nos com a representants de l’usuari a la comissió que es va crear. I a la comissió, només hi vam posar pegues nosaltres, perquè cap grup municipal s’havia llegit la informació”, diu. 

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -
renting
renting2
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies