Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » La Generalitat col·labora amb PIMEC Comerç en el foment, promoció i difusió del model català de comerç de proximitat mitjançant el seu Pla d’Actuació per al 2016
Slider

La Generalitat col·labora amb PIMEC Comerç en el foment, promoció i difusió del model català de comerç de proximitat mitjançant el seu Pla d’Actuació per al 2016

La Generalitat col·labora amb PIMEC Comerç en el foment, promoció i difusió del model català de comerç de proximitat mitjançant el seu Pla d’Actuació per al 2016.

 

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de PIMEC Comerç, Àlex Goñi, han signat aquest matí un conveni de col·laboració per impulsar el Pla d’Actuacions 2016 de l’entitat, adreçat a les pimes comercials catalanes.
 
L’objectiu del conveni és implementar iniciatives per tal d’adaptar-se als canvis del mercat i de donar resposta a les noves necessitats dels consumidors mantenint la competitivitat i, alhora, la qualitat. El conjunt d’actuacions previstes al Pla representa un pressupost de 242.000 euros, dels quals la Generalitat donarà suport amb una aportació de fins a 120.000 euros
 
signa-2El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de PIMEC Comerç, Àlex Goñi, han signat aquest matí un conveni de col·laboració per impulsar el Pla d’Actuacions 2016 de l’entitat, adreçat a les pimes comercials catalanes. En virtut d’aquest acord, la Generalitat —mitjançant el Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM)— i PIMEC Comerç sumen esforços per impulsar un seguit d’actuacions adreçades a les pimes comercials catalanes, per tal de fomentar, promocionar i difondre el model català de comerç de proximitat.
En el marc de la signatura, el conseller Baiget ha destacat que amb aquest conveni “el que fem és col·laborar en la formació, difusió i enfortiment del comerç de proximitat, un àmbit en el qual tant el Govern com PIMEC Comerç estem compromesos”. En aquest sentit, el conseller ha assenyalat que “som conscients que el món del comerç està canviant i que els comerços s’han d’actualitzar, modernitzar i adaptar i nosaltres, que creiem en el comerç de proximitat, estem signant convenis amb les diferents organitzacions comercials, per tal de facilitar accions de promoció i professionalització del comerç i de reforçament d’aquesta xarxa de comerç de proximitat que tenim a les nostres ciutats arreu del territori”.
 
De la seva banda, el president de PIMEC Comerç, Àlex Goñi, ha destacat que “estem molt contents de signar per onzena vegada el conveni que demostra la confiança de la Generalitat en la feina que fem des de PIMEC Comerç, pel reforçament del teixit associatiu català”. Segons Goñi, “nosaltres com a lobby, hem d’actuar a través de l’associacionisme, perquè la nostra dimensió no ens permet actuar individualment, i el suport que ens donen és per mantenir aquest teixit és fonamental tant pel comerciant com pel comprar, per tal de garantir que els consumidors tinguin un ampli ventall de formats comercials on comprar, sense que un format predomini sobre un altre”.
El pla de PIMEC Comerç contempla quatre blocs d’actuacions: el primer bloc recull accions de representació de l’entitat a través de fòrums d’interlocució i debat juntament amb la Generalitat amb l’objectiu d’habilitar canals de comunicació entre les associacions i gremis de comerciants i la Generalitat, també preveu accions de comunicació de l’activitat comercial i del comerç integrat i associat, per tal de facilitar la circulació d’informació, propostes i valoracions, i mesures per donar a conèixer i interpretar el marc legal vigent en matèria de comerç.
El segon bloc del pla inclou servei d’assessorament, global i tècnic, i interlocució amb administracions locals, per a les empreses i associacions de comerciants, en especial les ubicades en municipis de menys de 5.000 habitants mitjançant el desplegament territorial de les seus de PIMEC Comerç; i accions de suport, assessorament i seguiment al col·lectiu de venda no sedentària, i a les petites estructures associatives, vinculades a petits municipis o desenvolupades en un entorn rural.
El tercer bloc d’actuacions incideix en la integració dels col·lectius de comerciants nouvinguts, amb accions encaminades a potenciar la integració i la col·laboració amb les estructures associatives de PIMEC Comerç.
Així mateix, el quart bloc d’actuacions es dedica a promoure i incentivar l’agrupació de comerciants en municipis de menys de 5.000 habitants, o situats a l’entorn rural. També inclou accions per promoure les iniciatives conjuntes entre comerciants de proximitat, grans implantacions comercials i administracions locals encaminades a divulgar els valors afegits del territori a les grans infraestructures comercials i a la millora de la convivència entre formats a les àrees territorials d’influència.
El conjunt d’actuacions previstes al Pla representa un pressupost de 242.000 euros, dels quals la Generalitat, a través del CCAM, dóna suport amb una aportació de fins a 120.000 euros.
 
 
Signatura de conveni amb ANCECO
 
Amb la voluntat de col·laborar amb les diferents entitats i associacions vinculades amb el sector comerç a Catalunya, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, signarà aquesta tarda un conveni amb el president l’Associació Nacional de Centrals i Grups de Compra (ANCECO), Jordi Costa, per impulsar accions de foment i consolidació del comerç català. Aquestes accions es duran a terme a través del Pla d’actuacions de l’entitat per enguany, que preveu entre d’altres iniciatives, l’organització de l’11è Congrés Nacional de Centrals de Compra que organitza ANCECO, i que se celebra el proper 17 de novembre.
En aquesta edició, el Congrés es dedica a tractar temes d’interès i resoldre inquietuds del sector, com el futur del comerç davant les amenaces del món digital i la concentració, les perspectives econòmiques a curt ui mig termini, les principals tendències previstes de consum i canvis en el consumidor, el creixement de les empreses de comerç, i la necessitat d’un lideratge ferm i d’una visió definida per a l’empresa. La Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta 32.000 euros al desenvolupament del pla d’actuacions de l’entitat.
2016-11-10

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator