Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » La Policia Nacional desarticula una organització especialitzada en la sostracció de vehicles
Slider

La Policia Nacional desarticula una organització especialitzada en la sostracció de vehicles

  • L’organització estava formada per membres altament especialitzats que actuaven de forma estructurada i jerarquitzada, comptant amb persones encarregades de robar els cotxes, mecànics, conductors i gestors administratius encarregats de la seva regularització
  • Als presumptes autors dels fets se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles -a les províncies d’Alacant i Girona- els elements identificatius de les quals eren posteriorment modificats per a ser enviats finalment al nord d’Àfrica
  • Els agents van realitzar sis registres –cinc a Alacant i un a Girona- on van intervenir gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes

SOCIETAT. Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, ha detingut a 20 persones -11 d’elles a Alacant i nou a França- i han desarticulat una organització criminal especialitzada en la sostracció de vehicles. L’organització estava perfectament estructurada i jerarquitzada i els seus membres altament especialitzats; des dels encarregats de robar els cotxes fins als gestors que s’encarregaven de regularitzar-los. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles -a les províncies d’Alacant i Girona- els elements identificatius de les quals eren posteriorment modificats per a, finalment, enviar els vehicles al nord d’Àfrica. Els agents han realitzat sis registres en els quals han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes.

La recerca es va iniciar quan els agents van tenir coneixement de l’existència d’una organització criminal que, presumptament, es dedicava a la sostracció de vehicles. A més, van observar que centraven la seva activitat il·lícita en vehicles d’un determinat grup automobilístic francès i, especialment, de vehicles comercials si bé sostreien tot tipus de cotxes.

Amb l’avanç de la recerca, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i fortament jerarquitzat, tant a Espanya com a França, l’actuació criminal del qual s’havia desenvolupat durant anys. Així mateix, van advertir que els seus membres -ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana- es repartien les tasques dins de l’organització, i que els capitostos residien a les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

Modus operandi de l’Organització

El modus operandi utilitzat consistia a fracturar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arrencada utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb veritables especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot amb tot, no dubtaven a utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats on l’aparcaven durant un període de temps prudencial (el suficient per a no ser detectat) mentre altres membres de l’organització preparaven el lloc en el qual durien a terme la falsificació de la documentació i dels seus elements identificatius. En aquesta fase, a més, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses, i amb experts en la manipulació i falsificació de bastidors i documents oficials.

Realitzades les falsificacions, l’organització disposava de conductors que s’encarregaven de l’embarqui directe –o mitjançant contenidors- dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, així com els de Marsella i Lió.

Curiosament, el recorregut que seguien els vehicles robats era l’invers al país en el qual es cometien els il·lícits. D’aquesta forma, els vehicles robats a Espanya eren enviats a França, per al seu emmagatzematge i falsificació, i traslladats a Àfrica pels esmentats ports de Lió i Marsella. Mentre que els sostrets a França feien el camí invers, sent enviats a Espanya per a ser remesos a Àfrica pels ports d’Alacant i València.

Especialització dels seus membres i repartiment de tasques

Per a cadascuna de les fases d’aquesta cadena criminal, l’entramat comptava amb veritables experts en cada matèria; des de les persones que robaven els vehicles, passant per conductors, mecànics i falsificadors, fins als gestors administratius que s’encarregaven de realitzar els tràmits necessaris per a regularitzar els cotxes robats en les Direccions de Trànsit espanyola i francesa.

Els agents van observar que un dels capitostos de l’organització regentava un negoci de compra-venda i lloguer de vehicles a la ciutat d’Alacant, el qual utilitzava com a empresa pantalla. D’aquesta forma, donava aparença de legalitat i blanquejava els guanys il·legals obtinguts pel grup criminal.

Amb l’avanç de la recerca, i una vegada identificats els membres del grup criminal, es va desenvolupar un dispositiu policial conjunt entre les policies espanyola i francesa. Fruit d’aquest dispositiu, van detenir a 18 persones -9 a Espanya i 9 a França- entre les quals es trobaven els presumptes capitostos de l’organització.

Al nostre país els agents van realitzar sis registres domiciliaris -cinc a la ciutat d’Alacant i un a Girona- a més de diversos registres en diferents empreses de reparació i venda d’automòbils. En ells van confiscar nombroses eines i documentació, com ara centraletes OBD`s (una d’elles oculta a l’interior de l’estructura d’un armari), encunys, plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes sostrets. Així mateix, van intervenir cinc vehicles utilitzats per l’organització.

80 vehicles robats en els últims mesos

Als detinguts se’ls imputa la comissió, al nostre país, de més de 80 robatoris de vehicles, 48 dels quals han quedat totalment esclarits amb la recerca. A més, els agents han recuperant 12 d’aquests vehicles que ja han estat lliurats als seus legítims propietaris.

En l’última fase de la recerca, que va tenir lloc la setmana passada a Alacant, els investigadors van detenir a dues persones que tenien una estreta relació amb una estació d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Els ara detinguts, presumptament, col·laboraven amb l’organització criminal donant per bons determinats vehicles sostrets a França i matriculats a Espanya que, posteriorment, eren enviats a països del Magreb per a la seva venda final.

Els detinguts a Espanya són de nacionalitat francesa, algeriana i espanyola, i les seves edats estan compreses entre els 36 i els 48 anys. Han estat acusats dels delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i pertinença organització criminal, i han passat a disposició judicial, ingressant quatre d’ells a la presó provisional.

2020-02-06

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator