Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » La recuperació econòmica fa augmentar la demanda de formació dels responsables d’establiments
Slider
Alumnes i professors de l’edició 2017 del Curs en Direcció d’Establiments Comercials d’ESCODI, en què han participat 30 empreses de comerç de tot Catalunya.

La recuperació econòmica fa augmentar la demanda de formació dels responsables d’establiments

  • La recuperació econòmica i l’expansió de les empreses de comerç activen l’interès de les empreses per tenir professionals cada cop més competents liderant els punts de venda.
  • Un bon director o directora de botiga pot aconseguir un increment de vendes d’un 50%.

REDACCIÓ/ECONOMIA.  Terrassa, 1 de juny del 2017. ESCODI, l’escola universitària de comerç, està constatant un nou símptoma de recuperació econòmica del comerç: l’augment de demanda de formació per part d’empreses de comerç al detall (retail), i, especialment, la demanda de formació de Direcció d’Establiments Comercials. Des que ESCODI va crear aquesta formació fa 12 anys, s’han organitzat 30 edicions del programa, 17 de les quals  s’han impartit en el darrer any i mig.

Segons Núria Beltran, directora gerent d’ESCODI: «Que el sector del comerç augmenti el seu interès per la formació especialitzada és una bona notícia per al país. El comerç és un important motor econòmic i social, i el talent és vital per mantenir i millorar-ne la competitivitat.»

La competència en el sector del comerç cada vegada és més forta i això exigeix una bona direcció professional per portar la gestió del punt de venda així com la motivació i el lideratge de l’equip de botiga. La gestió deficient d’una botiga no només frena les vendes, sinó que posa en risc la gran inversió feta per obrir el punt de venda.

D’encarregats a gerents

Si tradicionalment en el sector es parlava d’encarregats de botiga, ara cada cop és més freqüent que les empreses de comerç parlin de directors o gerents de botiga, o que adoptin l’anglicisme store manager per referir-se a aquesta figura que encapçala el punt de venda. El canvi de nom respon plenament al reconeixement del fet que aquests professionals assumeixen -en nom de la propietat- la responsabilitat sobre la unitat de negoci que és la botiga: local, gestió del negoci i direcció de persones.

El grau de preparació que tingui la persona per saber analitzar el que passa en el punt de venda i saber dirigir i motivar el seu equip per aconseguir els objectius és tan important que algunes empreses del sector de la moda han experimentat oscil·lacions del 50% en positiu i en negatiu en les vendes en un mateix establiment en funció de si la direcció està en mans d’una persona preparada o no. Fins i tot, en un sector de marges més reduïts com l’alimentació, ESCODI coneix casos d’establiments que han passat de pèrdues a beneficis en pocs mesos en posar al davant una persona preparada.

Punts clau

Segons Sonia Palou, directora de l’àrea d’empresa d’ESCODI: «L’objectiu d’un bon director de botiga o store manager és reconèixer les oportunitats del seu entorn -mercat, client i context del punt de venda-, motivar l’equip, gestionar el negoci i orientar-lo a resultats».

Més de 600 professionals formats com a directors d’establiments

Més de 600 persones han fet alguna de les 30 edicions del Curs d’Especialització en Direcció d’Establiments Comercials que va posar en marxa ESCODI a finals de l’any 2005 per oferir una formació específica per gestionar punts de venda amb nous coneixements i habilitats, d’acord amb les noves tendències de retail i les exigències d’un mercat cada cop més competitiu amb un consumidor que té una gran oferta on escollir.

Però si en aquests 12 anys aquest curs tenia una edició anual, en el darrer any i mig, ESCODI n’ha organitzat 17 edicions, 16 de les quals s’han fet a mida per a diferents empreses, com Condis, Juguettos-Catalunya o Rituals, que han volgut formar els seus directors d’establiment i caps de zona.

Pel que fa a les edicions obertes que ESCODI ha anat organitzant anualment des de fa 12 anys, hi participen perfils diversos. Alguns dels alumnes ja són responsables d’establiments amb anys d’experiència que volen actualitzar els seus coneixements i millorar la seva capacitat de gestió i direcció de persones. Altres són venedors que es preparen per exercir aquesta responsabilitat en un futur pròxim; o, fins i tot, joves successors de negocis familiars, o franquiciats de marques conegudes, tots de sectors molt diversos del comerç i procedents de tota la península Ibèrica.

La formació satisfà el professional

El 100% dels alumnes d’aquest curs recomanaria la formació a qualsevol persona amb un càrrec similar. Aquests valoren especialment 5 característiques del curs d’especialització en Direcció d’Establiments Comercials:

  1. El contingut i la dinàmica de les sessions, que permeten l’aplicació immediata.
  2. Compartir experiències amb altres professionals com ells.
  3. El professorat immers en la realitat del comerç i que parla el seu mateix llenguatge.
  4. Haver adquirit més seguretat per exercir les seves funcions, especialment en el camp de la direcció de persones, que és un punt crític quan parlem de comerç i del retail.
  5. La il·lusió de veure reconeguda la seva competència i especialització amb el diploma d’una escola universitària.

ESCODI, l’escola universitària de comerç, imparteix formació universitària i formació per als comerciants i professionals del comerç i ja ha tingut més de 26.000 alumnes des de l’any 2000. ESCODI va impulsar la primera carrera universitària especialitzada en retail a Espanya i, com a escola adscrita a la Universitat de Barcelona, imparteix el Grau en Gestió d’Empreses en Comerç i Distribució.

Peu de foto de mitjans de Terrassa: Alumnes i professors de l’edició 2017 del Curs en Direcció d’Establiments Comercials d’ESCODI, en què han participat 30 empreses, com ara la Llibreria Cinta i la Casa Gispert de Terrassa.

 

 

2017-06-02

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator