Slider
Inici » a-ultimesnoticies » La Síndica de Sabadell ha atès quasi 2.000 consultes el 2020
Slider

La Síndica de Sabadell ha atès quasi 2.000 consultes el 2020

  • Eva Abellan ha presentat l’Informe Anual al ple ordinari del mes de maig

SOCIETAT. La Síndica de Greuges de Sabadell, Eva Abellan, ha presentat avui, al ple de l’Ajuntament de Sabadell, l’Informe Anual 2020. Durant el darrer any, la Síndica ha fet 1.945 consultes i atencions a la ciutadania; ha obert 208 casos i n’ha tancat 140. A més, ha fet més d’una cinquantena de recomanacions a l’Ajuntament alineades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides (ODS), que busquen assolir una ciutat més sostenible, pacífica i inclusiva. La majoria de queixes rebudes estan relacionades amb l’accessibilitat i l’ús dels espais públics, la neteja viària, les multes de trànsit i les llicències, però també ha tractat temes com la contaminació acústica i atmosfèrica o l’accés a la Renda Garantida de Ciutadania. La pandèmia de la COVID-19 també ha tingut un impacte en l’Oficina de la Síndica, que ha rebut més requeriments relacionats amb la situació de les residències de gent gran o el sensellarisme.

Casos per districtes

89 homes, 85 dones i 22 empreses i entitats han fet arribar queixes a la Síndica de Sabadell durant el 2020. La majoria dels casos oberts es concentren als districtes 5 i 6. El 29% de les queixes es localitzen a Gràcia, Can Feu i el sector Oest de la ciutat i estan relacionades amb l’espai públic. Als barris del Centre i Sant Oleguer s’ubica el 22% de les queixes, que han versat sobre qüestions com els residus i la neteja viària; el lleure i l’esport; i l’educació, la infància i l’adolescència.

També s’han detectat altres problemàtiques de contaminació acústica i multes de trànsit, als districtes 2 i 3; d’habitatge i llicències, al número 4; de residències, hospital Taulí i la COVID, al districte 6; i de residus i neteja de la ciutat, al 7.

La Síndica ha declarat greuge al 47% dels expedients tancats i ha fet fins a 57 recomanacions, la majoria de les quals estaven centrades en la transparència i el bon govern de l’Administració. També ha sol·licitat informes tècnics a l’Ajuntament sobre els diferents casos que li ha plantejat la ciutadania. Més de la meitat estan pendents de resposta des de fa més de tres mesos, incomplint sobradament el reglament de la Sindicatura Municipal, que determina que l’ens local té un termini màxim d’un mes per respondre els requeriments de la Síndica.


Recomanacions

Nacions Unides planteja en l’Agenda 2030 fins a 17 reptes mundials que s’haurien d’assolir en la pròxima dècada per aconseguir societats més segures, inclusives, pacífiques i igualitàries. Per això, la Síndica ha vinculat cadascuna de les actuacions fetes amb algun dels Objectius de Desenvolupament Sostenible marcats per l’ONU. En la majoria dels casos, les recomanacions passaven per millorar la comunicació de l’Ajuntament cap a la ciutadania, amb més informació sobre els recursos dels quals disposen i la transformació d’uns serveis públics més accessibles i àgils. També ha instat al Consistori a augmentar les campanyes de sensibilització en matèria de civisme, educació ambiental, respecte pel veïnat i cura dels espais públics. I pel que fa a la mobilitat, aposta per una estratègia de pacificació de la ciutat i de peatonalització de les vies, per fer la ciutat accessible per a totes les persones.

L’emergència residencial és un altre dels punts més conflictius de Sabadell. La Síndica recomana que s’incrementi el parc d’habitatge social i es prenguin mesures per mobilitzar els habitatges buits i els que pertanyin a la SAREB i els fons d’inversió. Algunes de les mesures ajudarien a reduir el sensellarisme, amb especial atenció al col·lectiu de dones. També ho facilitarien altres iniciatives com la creació d’un parc públic de lloguer, l’ampliació dels projectes Sabadell Sostre i Housing First, la creació d’un alberg temporal a curt i mitjà termini o l’establiment d’un espai de baixa exigència per a persones en situació de consum actiu.
 

Actuacions d’ofici

Més enllà de les investigacions derivades de les queixes de la ciutadania, la Síndica ha obert en el 2020 una dotzena d’actuacions d’ofici que han estat relacionades amb temes com els ODS, el funcionament del SEPE o la gestió de l’ensenyament postobligatori. Queden pendents de resolució aquelles que tenen a veure amb l’ordenança de civisme, les parades de contenidors plenes, la COVID-19, el barri de Can Deu i l’estat de les zones d’Els Planetes, el carrer de Narcís Monturiol i la plaça del Submarí Nautilus, al barri de Gràcia.

De cara al 2021, la Síndica vol centrar-se a augmentar les polítiques en temes de convivència i en l’apoderament de les comunitats veïnals. Garantir els drets de la ciutadania passaria per prendre mesures en matèria d’habitatge, crear plans preventius de Serveis Socials i canviar el model de residències de gent gran. A més, també es compromet a treballar pel redisseny de l’espai públic i per millorar les respostes en temps i forma als requeriments que arribin a la seva Oficina.

La Síndica ha comptat amb un pressupost de 8.657 € el 2020 i d’un equip compost per una assessora jurídica i una auxiliar administrativa.

Cliqueu aquí per veure l’Informe anual complert.

2021-05-04

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator