Slider
Inici » a-ultimesnoticies » L’acord pel soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac és ferm i definitiu
Slider
Imatge: Ajuntament de Montcada i Reixac

L’acord pel soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac és ferm i definitiu

  • L’acord s’ha fet públic després de la reunió celebrada aquesta tarda a Montcada i Reixac amb el Ministre de Foment
  • El projecte, que es preveu que pugui començar a principis del 2020, tindrà un recorregut soterrat de 3 quilòmetres i inclourà una tercera via per millorar el servei de Rodalies.

REDACCIÓ/SOCIETAT.  Dimarts passat, es va celebrar la tercera reunió de la comissió política i tècnica pel soterrament de la R2 a Montcada i Reixac, formada per representants del Ministeri, l’Adif, la Generalitat, els Ajuntaments de Barcelona i Montcada i Reixac, i les societats Barcelona Sagrera Alta Velocitat i Barcelona Regional.

Posteriorment, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz va assistir a la trobada que s’ha realitzat amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, l’alcaldessa de Montcada, Laura Campos, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, en la qual es va anunciar l’acord ferm i definitiu de fer el soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac, des de la C-33 fins al punt verd de Vallbona, al districte de Nou Barris.

Sanz, ha celebrat el compromís assolit, qualificant la jornada d’històrica i de dia molt especial.Avui es fa un pas important que ens permetrà cosir ferides que fragmenten la ciutat, que ens permetrà apropar persones i sobretot reduir les víctimes que estàvem cansats de denunciar”. La tinenta d’alcaldia ha posat en valor la lluita dels veïns i les veïnes per aconseguir-ho i l’esforç de les quatre administracions per fer realitat aquest projecte. “Després de 30 anys de lluites i reivindicacions avui ens hem posat d’acord per prioritzar aquesta actuació i fer-la possible i viable tècnicament”, ha declarat.

Sanz va explicar que la proposta de soterrament que es posa sobre la taula “és un element de millora del transport públic, un element central en la lluita contra la contaminació i un element de connexió ambiental perquè reduirà la barrera que existeix avui entre Montcada i Vallbona amb el riu”. L’actuació s’inscriu en la voluntat d’aconseguir que l’àmbit Besòs sigui un àmbit “de primera” de la ciutat de Barcelona, a l’hora que va destacar la importància d’una intervenció que millorarà l’eficàcia i l’eficiència de les rodalies metropolitanes.

La tinenta d’acaldia també va assegurar que cal construir entre tots un projecte comú de ciutat metropolitana, “territorialment equilibrada, ecològicament sostenible i socialment justa” i ha afirmat que això passa per “desenvolupar una proposa d’infraestructures vinculades a les necessitats de la gent”.

El projecte, que es preveu que pugui començar a principis del 2020, tindrà un recorregut soterrat de 3 quilòmetres i inclourà una tercera via per millorar el servei de Rodalies.

2017-07-20

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator