LaFACT Cultural presenta l’obra matèrica i contemporània de Benigne Tierno. L’exposició ‘Símbol: metàfora i transcendència’ s’inaugurarà aquest dijous 20 d’octubre a les 19’00h i es podrà veure fins al 20 de novembre a la sala 2 de LaFACT Cultural. L’exposició la formen 40 quadres del pintor. Son acrílics sobre tela i dibuixos sobre paper, realitzats durant els últims 20 anys, destacant particularment els seus darrers treballs més intimistes “fulles i arrels” realitzats durant els 2 anys de pandèmia.
“Els símbols són expressions profundes de la naturalesa humana. Tenen un fort poder evocador, ja que es dirigeixen al nostre intel·lecte, a les nostres emocions i al nostre esperit. Més enllà de l’aparença formal, dins la meva obra els símbols tenen un significat ulterior que pretenc que sigui transcendent i comuniqui una realitat amagada que habita dins nostre. Qualsevol cosa pot ser un símbol i a l’artista que treballa amb ells li correspon escollir-los i composar una obra que comuniqui una realitat que, si abans estava amagada, ara és visible gràcies a l’art”.
La pintura de Benigne Tierno (Barcelona, 1958) no ens deixarà mai indiferents. La seva obra és matèrica i contemporània, expressionista. Utilitza els símbols per a explicar el fet espiritual en l’home. Com bé diu l’escriptor i guionista José Escudero Carro, ‘Benigno Tierno no és un pintor, és un xaman, que mulla el pinzell amb la seva pròpia sang i pinta universos que només ell pot veure’. Perquè l’art no és una qüestió de talent, sinó de valor: el valor de tallar-se les venes i deixar que la imaginació es vessi gota a gota, com un sagnant rellotge de sorra on no es mesura el temps, sinó el dolor. Per això la seva obra ens inquieta, per això ens hipnotitza, per això ens espanta. Benigno Tierno, estigui on estigui, visqui on visqui i treballi on treballi, sempre serà un artista en l’exili. És deixeble dels seus propis malsons, i només a ells rendeix culte, d’aquí ve que no necessiti imitar a ningú. És el destí dels poetes maleïts que, per viure en l’infern, moriran en l’altar.