-
No es cobraran les taxes dels serveis no prestats i es modifica el calendari fiscal
ECONOMIA. L’Ajuntament ha adoptat un paquet de mesures amb l’objectiu de contribuir a minimitzar l’impacte econòmic provocat per la crisi sanitària mundial.
La primera mesura és que no es requerirà el pagament cap taxa o quota, segons procedeixi, de cap servei que no s’estigui prestant. En aquest sentit, l’escola bressol municipal El Patufet i l’escola municipal de música Can Barra no giraran el pagament de la propera mensualitat. L’Ajuntament així ho ha comunicat a les empreses concessionàries, amb la voluntat que l’administració local assumeixi el cost d’aquesta mesura per evitar que les empreses hagin de realitzar expedients de regulació temporals d’ocupació (ERTO).
Tampoc no es giraran els rebuts de les activitats esportives municipals mentre duri l’estat d’alarma.
Cal remarcar també que l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès i l’empresa municipal d’habitatge COMU han decidit suspendre les quotes del lloguer d’habitatge públic durant dos mesos. Les persones afectades per la crisi sanitària amb lloguer social i que així ho comuniquin, podran beneficiar-se de la suspensió d’aquest pagament.
Pel que fa l’àmbit tributari, l’Ajuntament ha acordat modificar el calendari fiscal dels principals impostos perquè la ciutadania i les empreses no s’hagin de preocupar del pagament dels tributs municipals durant la vigència de l’estat d’alarma i, conseqüentment, aquesta mesura també implica l’ampliació dels terminis per presentar sol·licituds de les bonificacions i exempcions de cada tribut.
Impost sobre vehicles de tracció mecànica: s’amplia el termini voluntari de pagament del dia 4 de maig fins a l’1 de juliol.
Els rebuts domiciliats no es posaran al cobrament fins a l’1 de juny, en substitució de l’1 d’abril.
Impost de Béns Immobles: s’amplia el termini voluntari de pagament del dia 3 de març fins a l’1 de juny.
Per aquells rebuts que es troben domiciliats, els nous venciments acordats en aquesta mesura són:
Domiciliats en 4 terminis:
1r Pagament: 2/03/2020
2n Pagament:Nova data: 1/06/2020
3r Pagament: Nova data: 1/09/2020
4t Pagament: Nova data: 2/11/2020
Domiciliats en 10 terminis (nou calendari):
1r Pagament: 2/03/2020; 2n pagament: 01/06/2020;
3r pagament: 01/07/2020; 4t pagament: 15/07/2020;
5è pagament: 03/08/2020; 6è pagament: 01/09/2020;
7è pagament: 01/10/2020; 8è pagament: 02/11/2020;
9è pagament: 01/12/2020; 10è pagament: 15/12/2020.
En l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), que ja contempla bonificacions en àmbits com la creació de treball, l’inici d’activitat i l’ús d’energies renovables, l’Ajuntament estudiarà també l’ampliació d’aquestes bonificacions per a aquelles unitats empresarials que tinguin un rendiment net negatiu de l’activitat.
Taxa per l’ocupació de la via pública
Una altra de les mesures respon a l’alliberament del pagament de la taxa per l’ocupació de la via pública dels comerços amb terrasses i parades del mercat. Si la situació d’alarma s’allarga en el temps, s’estudiarà també la modificació del calendari de la taxa per l’ocupació amb terrasses.
Tots els ajornaments i aplaçaments atorgats i amb venciments 1 i 16 d’abril i 1 i 16 de maig queden ajornats al dia 20 de maig. A tal efecte, els nous calendaris de pagaments es comunicaran a tots els afectats, tot respectant el dia de pagament triat en la sol·licitud de cada contribuent.
Aquestes mesures aniran acompanyades d’altres que s’estan estudiant i analitzant, tot tenint en compte la capacitat financera de l’Ajuntament. El calendari fiscal, que podeu consultar en format pdf adjunt a aquesta notícia, s’anirà adaptant segons l’evolució de la situació d’emergència provocada pel Covid-19.
Finalment, cal remarcar que les mesures han anat acompanyades amb el normal funcionament de l’Ajuntament, sobretot pel que fa la tramitació i pagament de les factures dels proveïdors i creditors.
Atenció als contribuents
L’atenció al contribuent es continua prestant a través dels següents canals:
economia@santquirzevalles.cat
www.santquirzevalles.cat (seu electrònica)
Per a aquells expedients que estan en procediment de constrenyiment instruïts per l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona:
orgt.atenciociutadana@diba.cat