Divendres,29 març, 2024
IniciA PORTADAL'Ajuntament crea una oficina per centralitzar les peticions i necessitats de la...

L’Ajuntament crea una oficina per centralitzar les peticions i necessitats de la població davant del Covid19

  • El recull de demandes vol ser una forma àgil d’atenció i una de les bases per emprendre polítiques públiques municipals per pal·liar els efectes de la crisi a Sant Quirze

SOCIETAT/SALUT. La crisi derivada del COVID19 està produïnt diverses situacions de precarietat a moltes famílies que han vist com, en pocs dies, ha canviat la seva situació laboral o la seva font d’ingressos. Més enllà dels casos que ja estan en seguiment per Serveis Socials, que aquests dies estan atesos de manera intensa, hi ha una part de la població que ha vist com aquesta crisi sanitària ha capgirat el seu benestar econòmic, social i emocional.

Amb l’Objectiu d’estar a prop i conèixer de primera mà totes les casuístiques derivades de la pandèmia a Sant Quirze i establir polítiques municipals de suport, l’Ajuntament ha creat l‘Oficina Covid19, un espai que persegueix centralitzar totes les demandes i buscar totes les possibles solucions optimitzant els recursos públics.

És per això que s’ha habilitat un formulari virtual al web municipal a través del qual la ciutadania pot exposar la seva situació i fer peticions d’una manera àgil. Les consultes seran respostes en el mínim temps possible i seran la base per fer polítiques de xoc a nivell local. Amb aquesta Oficina l’Ajuntament vol “que cap família o persona visqui dificultats sense demanar ajuda”. Segons l’alcaldessa, Elisabeth Oliveras, “l’Ajuntament és l’administració més propera a la ciutadania i ara, més que mai, hem d’estar al costat dels veïns i veïnes, escoltar-los i intentar trobar solucions àgils i efectives, optimitzar els nostres recursos econòmics i materials perquè el nostre veïnat se’n surti”.

Aquesta acció se suma a les que ja ha promogut l’Ajuntament des de l’àmbit econòmic, com la modificació del calendari fiscal per evitar que es cobrin tributs durant l’estat d’alarma, així com l’aturada dels rebuts de les quotes d’alguns serveis municipals, com l’Escola Bressol o l’Escola de Música. El comerç i paradistes també podran alliberar-se de pagar la taxa mentre duri el confinament. Una altra prioritat ha estat el pagament ràpid de les factures en curs dels proveïdors i empreses municipals. L’altre aspecte d’especial atenció aquests dies és l’habitatge, on el Consistori ha realitzat un treball des de l’empresa municipal  COMU per estudiar cas per cas, la situació de les unitats de convivència i suspendre parcialment o totalment la renda de lloguer durant dos mesos en aquells casos de vulnerabilitat o caiguda d’ingressos per l’emergència del COVID19.

- PUBLICITAT -
anun2
anun22
previous arrow
next arrow

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
- PUBLICITAT -spot_img
ARTICLES RELACIONATS

El més llegit

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies