Slider
Slider
Inici » a-ultimesnoticies » L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha gestionat més de 28.000 atencions durant 2019
Slider

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha gestionat més de 28.000 atencions durant 2019

  • Un 91,17% de persones afirmen sentir-se molt satisfetes amb el servei rebut per l’Oficina d’Atenció Ciutadana

SOCIETAT. L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès ha gestionat un total de 28.943 atencions ciutadanes aquest 2019. En aquesta xifra s’inclouen atencions presencials, registre d’entrada, correu d’atenció ciutadana, atenció a xarxes, tramitacions web i finestres úniques.

En aquest sentit, el 91,17% de les persones que han valorat el servei de l’Oficina d’Atenció Ciutadana han manifestat sentir-se molt satisfetes amb el servei rebut. Pel que fa a la tramitació en línia mitjançant el web, el 77% de les persones que han respost l’enquesta consideren que el sistema funciona molt bé. Aquestes dades constaten el bon funcionament d’aquesta primera línia de relació de l’Ajuntament amb la ciutadania i també de les noves plataformes electròniques.

Atenció presencial

Del total de les atencions, 10.056 han estat presencials, fetes des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana on, a més, s’han rebut 4.110 registres electrònics i 5.512 assentaments, dels quals 4.295 han estat factures.

Les principals demandes de la ciutadania tenen relació amb serveis econòmics (19,7%: impostos, taxes, bonificacions, etc.). Un 14,87% amb padró i un 10,8% amb territori (obres, activitats, etc.). La resta es distribueixen en percentatges menors entre els diversos tràmits de què l’Ajuntament disposa.

Pel que fa al registre d’entrada, aquest ha rebut 19.678 entrades, el que suposa un increment en relació al 2018 d’un 45,23%, bàsicament atribuïble al registre electrònic i a la integració del sistema EACAT (Extranet de les administracions públiques catalanes). L’EACAT és l’eina que connecta de forma fàcil les administracions públiques: els permet realitzar les tramitacions interadministratives i enviar documentació de forma electrònica amb seguretat jurídica gràcies a l’ús de la signatura digital i el registre telemàtic.

Recordem també que gràcies a la carpeta ciutadana la ciutadania pot consultar informació i realitzar diversos tràmits, sempre identificant-se. Així, es poden consultar expedients, rebuts, pagar rebuts, consultar dades del padró, etc.

Correu d’atenció ciutadana

Una altra via d’entrada de consultes i atencions ha estat el correu d’atenció ciutadana. S’han realitzat un total de 1.337 atencions per correu en resposta a consultes, suggeriments o queixes. El temps mitjà de resposta ha estat de 1,2 dies.

Xarxes socials

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès va ser un dels primers consistoris del país a integrar les xarxes socials en l’Atenció i Comunicació Ciutadana. De fet, l’estiu d’enguany farà 10 anys que va iniciar aquest camí, amb la voluntat d’oferir una atenció centrada en la ciutadania, basada en la proximitat, la immediatesa i la vocació de servei.

En aquest sentit, pel que fa a les atencions a xarxes, s’han gestionat un total de 1.337 consultes, el que suposa un increment del 21% respecte a l’any anterior. Les dades també indiquen que es manté la tendència creixent de consultes via Twitter i Instagram, tot i que Facebook continua sent la xarxa a través de la qual se n’atenen més. La distribució percentual ha estat la següent: 45,27% a Facebook, 37,85% a Twitter i 16,88% a Instagram. L’atenció via missatges privats també creix i se situa en el 30% del total de consultes ateses.

Web municipal

Respecte la tramitació web, durant 2019 s’han realitzat un total de 2.460 tràmits mitjançant el web, entre els que es troben inscripcions, domiciliacions, impressió de documents com els volants d’empadronament, etc. També s’han realitzat 3.345 pagaments telemàtics.

2020-02-21

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator