JAVI QUINTANO
8/9/2023 | 19:00:32
El concert de Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic obre avui la nova temporada cultural estable a la Patronal. La nova formació del fundador de Dusminguet i de La Troba Kung-Fú, portarà a les 20 hores el seu darrer espectacle “El ball i el plany”. Acompanyat del seu fidel company de mil batalles, Marià Roch el bateria, Rambo, i el guitarrista Madjid Fahem, el veritable hereu de Gato Pérez es consagra a l’Olimp de la fusió sense confusió. El concert s’emmarca en els actes de celebració de la Diada Nacional de Catalunya a Sant Quirze.
Diumenge 1 d’octubre, la Patronal acollirà “El petit príncep: Històries viscudes”, un espectacle de teatre inclusiu del grup de teatre del Club Social Salut Mental Gràcia, en col·laboració amb Onze al Teatre. Una obra sorprenent, que no deixarà ningú indiferent i on el públic hi té molt a veure.
Un altre dels plats forts de la temporada és l’espectacle “Ni rastre de qui vam ser”, en què els ex integrants de Teatre de Guerrilla Fel Faixedas i Carles Xuriguera interpreten a dos treballadors d’una empresa de vigilants d’escenari qualificats que passen les hores de la seva feina entretenint-se com poden en un teatre buit. La interpretació i la química entre els dos actors aconsegueixen les rialles del públic. L’espectacle s’emmarca en el Mes de la Gent Gran.
El 10 de novembre, el cantant senegalès resident a Catalunya Momi Maiga ens presentarà “Nio”, que significa ànima en mandinka, la llengua natal del jove músic. La Kora i la veu són el seu vehicle per transmetre’ns reflexions sobre els valors humans. “Nio” esdevé màgia per a tots els sentits. Un diàleg dinàmic i constant entre cultures. Casamance, Mèxic i Catalunya es fonen en un mar de sons i ritmes transcontinentals que sorprenen a cada segon. El concert s’emmarca en el Mes de la Solidaritat.
Finalment, del 17 al 19 de novembre tornarà a Sant Quirze del Vallès el Festival elPetit, el Festival Internacional d’Arts per a la primera infància (0-5 anys). Tindran lloc dues propostes. La primera “¡Ca-razy! Intents de caos, vols i màquines”, de la companyia Schaubude Berlin d’Alemanya i, la segona, “Babesa”, d’Oreka TX del País Basc. Dos espectacles innovadors per arribar i fer gaudir als més petits i petites de casa. La iniciativa comptarà amb un taller inaugural el divendres 17 de novembre a la Biblioteca Marcel Ayats.
Les entrades per a aquests espectacles organitzats per l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès es poden trobar a: http://entrades.santquirzevalles.cat a excepció de les propostes incloses al Festival elPetit que sortiran quan es presentin públicament el cartell i les novetats de l’edició d’enguany.
Els espectacles de Joan Garriga, Fel Faixedas i Carles Xuriguera i Momi Maiga compten amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona.
La programació cultural de la Patronal també comptarà amb una nova edició de la Mostra TASQ (organitzada per l’Espai d’Arts Escèniques i Onze al Teatre), les propostes de teatre familiar de Rialles Sant Quirze, les activitats de la Mesa de Cooperació, els concerts dels Amics de la Música, les conferències al voltant del món de l’Art del Grup TT, les representacions de Pastorets o les projeccions del cicle de cinema “Grans clàssics” que obriran amb “Pulp Fiction” de Quantin Tarantino el proper 29 de setembre.
Podeu consultar el detall de la programació en el document pdf que edita l’Ajuntament. La setmana vinent arribarà en format paper a totes les cases.
SETEMBRE
Dia 8 | 20 h | Joan Garriga i el Mariatxi Galàctic | Patronal | Concert
Dia 17 | 9.30 h | Festa del Most | Masia Can Barra | Festes populars
Dia 17 | 18 h | Les aventures de Matito | Patronal | Teatre familiar
Dia 24 | 18.30 h | Mostra TASQ: Non Solum | Patronal | Teatre
Dia 29 | 18 h | Pulp Fiction | Patronal | Cinema
OCTUBRE
Dia 1 | 18 h | El Petit Príncep. Històries viscudes | Patronal | Teatre
Dia 6 | 18 h | Les disfresses encontades | Biblioteca Marcel Ayats | Hora del conte
Dia 6 | 19 h | Ni rastre de qui vam ser | Patronal | Teatre
Dia 7 | 20 h | Jaume Vilaseca Trio | Patronal | Concert
Dia 8 | 18 h | L’avi Tonet | Patronal | Teatre familiar
Dia 20 | 18 h | Castanyada | Biblioteca Marcel Ayats | Hora del conte
Dia 22 | 18.30 h | Mostra TASQ: El florido pensil (nenes) | Sala Josep Brossa | Teatre
Dia 23 | 15.30 h | Aquarel·lisTTes | Biblioteca Marcel Ayats | Arts plàstiques
Dia 24 | 18 h | Per amor a l’art, em moro de gana | Patronal | Arts plàstiques
Dia 27 | 17 h | La Paquita castanyera | C.C. Torre Julià | Hora del Conte
Dia 27 | 18 h | Con faldas y a lo loco | Patronal | Cinema
NOVEMBRE
Dia 1 | 11 h | Taller familiar de torrar castanyes | Rbla. Lluís Companys | Populars
Dia 5 | 18 h | Baobab | Patronal | Teatre familiar
Dia 10 | 18 h | Com reconèixer un monstre | Biblioteca Marcel Ayats | Hora del conte
Dia 10 | 19 h | Momi Maiga | Patronal | Concert
Dia 11 | 20 h | Xarim Aresté | Patronal | Concert
Dia 17 | 17 h | Científicament demostrat | C.C. Torre Julià | Hora del conte
Dia 18 | 10 i 12 h | ¡Ca-razy! Intents de caos, vols i màquines | Patronal | elPetit
19 | 10 i 12 h | Babesa | Patronal | Festival elPetit
21 | 18 h | Cinefòrum: Pollock | Patronal | Arts plàstiques
23 | 18 h | Los puentes de Madison | Patronal | Cinema
24 | 18 h | Un dia especial | Biblioteca Marcel Ayats | Hora del Conte
26 | 18.30 h | Mostra TASQ: Lapònia | Patronal | Teatre
DESEMBRE
Dia 3 | 18.30 h | Mostra TASQ: Claymoore | Patronal | Teatre
Dia 10 | 18 h | Bella Quirze Band | Patronal | Concert
Dia 12 | 18 h | Joan Vila-Puig, el nostre pintor de proximitat | Patronal | Arts
Dia 15 | 17 h | Arriba el Nadal! | C.C. Torre Julià | Hora del conte
Dia 15 | 18 h | Contem i cantem per Nadal | Patronal | Hora del conte
Dia 16 | 17 h | Els Pastorets | Patronal | Teatre familiar
Dia 17 | 17 h | Els Pastorets | Patronal | Teatre familiar
Dia 21 | 18 h | La vida es bella | Patronal | Cinema