-
femVallès proposa al Ministeri de Transports un pla de millores i gestió a l’AP7-B30
-
Moderar la velocitat o regular els avançaments, dues mesures per disminuir la mortalitat i acabar amb les retencions
-
Els vallesans veuen una oportunitat en el nou secretari d’infraestructures del Ministeri, Xavier Flores
SOCIETAT. El recent accident mortal d’aquest dilluns a l’AP7 amb tres víctimes mortals i tres ferits a l’altura de Barberà del Vallès és el darrer episodi tràgic a les autopistes del Vallès. El sector vallesà de l’AP7 és de fet el tram amb més densitat de tràfic de vehicles. És per això que l’Associació femVallès ha demanat avui per carta al Ministeri solucions en seguretat i funcionalitat mitjançant l’adequació i gestió de la xarxa. L’entitat posa l’èmfasi en la necessitat de moderar la velocitat i implementar una regulació en l’avançament de camions en els pocs quilòmetres on es concentren els accidents i les retencions periòdiques.
Recentment, la Generalitat ha introduït millores amb petites intervencions en els carrils d’accés de les autopistes C58-C17 amb l’AP7-B30. L’associació demana ara l’acció simètrica de millora dels accessos entre l’AP7-B30 i la C58-C17. Aquestes actuacions, sense necessitat de grans partides ni terminis d’obra llargs, permeten una reducció important de les cues i retencions a banda d’un guany en seguretat.
Cal retrocedir 25 anys per trobar l’últim pla sistemàtic de millores a l’AP7-B30, justament liderat per un català en el càrrec de secretari d’infraestructures de l’Estat, el reusenc Albert Vilalta. femVallès veu una oportunitat en el bagatge del català Xavier Flores, recentment escollit secretari d’infraestructures pel Ministeri. Tot un possible aliat per solucionar bona part dels problemes de l’AP7.
Per aquest fet, i amb motiu del darrer accident mortal, femVallès insta al Ministeri de Transports a iniciar amb urgència un pla de millores en puntuals i de gestió. I per últim, els vallesans afegeixen la demanda d’un pla de millora general dels nusos, connexions (C58, C17, N150) i vies laterals (B30) per tal d’integrar l’autopista.
Associació femVallès, 28 de gener de 2022.