slider cabecera autocares fuentes logo
slider cabecera autocares fuentes 3
slider cabecera autocares fuentes 2
slider cabecera autocares fuentes 1
Inici » a-ultimesnoticies » L’avantguarda de l’explotació laboral
sliderdiari DENTAL-SANT-QUIRZE1
sliderdiari Rebost-de-Vallsuau1
Sliderdiari segurosbilbaodef1
sliderdiari Autocares-Fuentes-actual1
sliderdiari-Art typing1
sliderdiari immo sq1
sliderdiari-Taller C58 1
sliderdiari Infinity1
slider portada 600x194 mis finques

L’avantguarda de l’explotació laboral

ECONOMIA I EMPRESA.  Comunicat d’UGT Barcelona sobre la problemàtica actual que tenen els treballadors del servei emergències 112.

L’avantguarda de l’explotació laboral

Barcelona, 1 de juny de 2021. Una altra vegada ha tornat a passar. Descontrol total, malestar entre els treballadors, i una pèssima atenció al ciutadà.

Quan es va crear el servei 112 l’any 1998, res feia presagiar que seria un dels serveis pitjor portats i mal gestionats d’Europa.

Un servei essencial on se salven vides, on es dona resposta a totes les urgències de TOTA Catalunya, no pot ser gestionat cada cert temps per empreses subcontractades, que l’única cosa que busquen és el benefici propi sense importar-los res més, ni tan sols la vida dels ciutadans.

Hem anat passant per diferents empreses, a quin pitjor, empreses que no han respectat els drets mínims dels treballadors que venen recollits en el mateix Estatut dels Treballadors. Enumerem alguns dels incompliments i situacions pels quals els treballadors hem anat passant durant tots aquests anys.

  • Denegació de dret a vaga.
  • Irregularitats i absència en les normes de seguretat necessàries en pandèmia.
  • EROS innecessaris. Contractacions expresses en moments de pandèmia i de necessitat per a després acomiadar a aquests treballadors i deixar els telèfons sense atenció.
  • Acomiadaments en massa.
  • Mala organització del servei. Descontrols en els rotatius dels treballadors.
  • Temes de prevenció de riscos laborals: ha de ser el mateix gestor el que demani a l’empresa poder tenir uns cascos en condicions amb els quals poder atendre les trucades.
  • Denegacions de vacances sense cap motiu.
  • Calendaris modificats d’un dia per a un altre.
  • Plusos d’emergències reconeguts en conveni i no abonats.
  • Plans de formació irregulars (on l’única cosa que busquen les empreses és emportar-se les bonificacions que perceben per impartir-los) però la realitat és una altra. No es donen les formacions necessàries que el gestor necessita per a formar-se i realitzar a la perfecció el seu treball.
  • Règim sancionador sever i excessiu.
  • Vigilància de la salut, PIFS, personal a la qual se li exigeix uniformitat sense tenir-la, no hi ha taquilles per a tots, molts treballadors han de compartir-les.
  • Persones que porten mesos, alguns fins i tot més d’un any, sense poder gaudir dels dos caps de setmana lliures al mes que els corresponen per conveni.
  • No hi ha descans entre trucada i trucada, la qual cosa repercuteix d’una forma negativa a l’estabilitat del treballador.
  • Estem en una nau industrial sense finestres, on després de diverses inspeccions de treball es va aconseguir que comencessin a controlar una mica la ventilació i humitat. Un edifici malalt on l’abril del 2007 es van donar 44 casos certificats de lipoatròfia semicircular entre el personal.

Amb aquesta mateixa problemàtica es troben els companys del 061 que comparteixen sala amb nosaltres, i amb la mateixa empresa que actualment ha agafat el servei 112. Es troben davant un sistema de contractació d’eventuals per part de l’empresa, amb l’únic propòsit de no ampliar jornades als indefinits, tenir comandaments intermedis manejables, modular la plantilla perquè el nombre de delegats sindicals necessaris (encara que hi hagi molt personal) i la representació sindical sigui a la baixa, entre moltes altres coses.

Portem anys i anys assistint a inspeccions de treball i judicis per no respectar els drets mínims dels treballadors. Per no respectar vacances, guàrdies legals, uniformitat, avaluacions de riscos psicosocials, l’empresa no traslladava la informació requerida als membres del comitè d’empresa, no contestaven a les nostres peticions, els treballadors acabaven frustrats i com sempre passa, indefensos. Cobraments tardans de les nòmines, cessió il·legal de treballadors, i actualment avui dia, seguim a l’espera de saber si cobrarem la paga extra d’estiu, ja que Grupo Norte es va presentar fa poc voluntàriament a un concurs de creditors i seguim a l’espera de tenir notícies. Hem contactat avui dia amb l’administrador concursal i segueix sense confirmar-nos el cobrament de la paga extra d’estiu.

Cal destacar la quantitat de vegades que el servei 112 s’ha quedat col·lapsat en moments de summa necessitat. El més recent l’inici de la pandèmia, on estaven els telèfons col·lapsats 24 h, amb poc personal, deixant milers de trucades sense atendre i on incidents reals no arribaven a entrar i eren derivats a locucions repetitives que no ajudaven en res.

Recordem temporals de pluges i vents on en un dia es van perdre més de 2000 trucades, que van quedar desateses i perdudes als llimbs. Seria interessant poder arribar a saber quanta gent va morir per no poder ser atesa durant aquests dies, en els quals els telèfons ja no donaven més de si i només entraven trucades per COVID-19 (i poques trucades a les quals estem acostumats, com a accidents amb ferits o morts, incendis, precipitats o víctimes de violència de gènere).

Als treballadors se’ns considera treballadors essencials quan es tracta de poder exercir el nostre dret a vaga, però en realitat el tracte que rebem és el mateix o pitjor que el dels companys que fan vendes en línia.

Titulars importants sobre aquestes empreses que han gestionat i gestionen el servei 112

“Qualytel, fraude en materia de uso de subvenciones públicas para la contratación indefinida de trabajadores” en 2011 https://sevilla.abc.es/andalucia/sevp-qualytel-dice-cumplio-ayudas-201103080000_noticia.html  

“Atento despide a seis directivos por urdir una estafa millonaria a Correos y Adif mediante una sobrefacturación fraudulenta” en 2015 https://www.elconfidencial.com/espana/2015-03-03/purga-de-directivos-en-atento-espana-por-urdir-una-estafa-millonaria-contra-correos-y-adif_720425/  

El passat 30 d’abril 2020 marca un abans i un després en la història de la presència empresarial a Catalunya de la companyia madrilenya Ferrovial. La sentència del Tribunal Suprem sobre el cas Palau, feta pública en aquesta data, estableix, de manera clara i contundent, que Ferrovial pagava comissions corruptes del 4% per l’adjudicació de contractes de la Generalitat i d’administracions convergents, que després anaven a parar al partit de Jordi Pujol i Artur Mas a través de les ‘pantalles’ del Palau de la Música i de la fundació Trias Fargas (rebatejada amb el nom de CatDem).

“Antifrau investiga el contrato de Salut con Ferrovial por el seguimiento de los casos de covid. A raíz de una denuncia que argumentaba que la empresa fue “contratada con un presupuesto de más de 17 millones de euros” con personal “no calificado y sin experiencia medica”, y sostenía que el gestor es Roger Junqueras, hermano del líder de ERC, Oriol Junqueras” en 2021 https://www.lavanguardia.com/vida/20210218/6255777/antifrau-investiga-contracte-salut-amb-ferrovial-pel-seguiment-casos-covid.html  

Aquests són alguns dels molts titulars que circulen per internet. Empreses corruptes que passen a gestionar un servei seriós i essencial per a la ciutadania.

Malgrat tot l’anterior, l’empresa pública CAT112 continua subcontractant el servei a aquest tipus d’empreses, fins i tot sabent que són empreses irregulars i delictives, on en algunes ocasions ha existit corrupció i malversació de fons. El que succeeix, una vegada que el servei ha estat adjudicat, és que CAT112 perd el control sobre la gestió directa del servei amb totes les repercussions que això comporta. I aquesta desconnexió no pot existir. Prioritzen el cost a la qualitat del servei que es dona.

Un servei com el nostre no pot estar regit per un conveni de Contact Center i amb la precarietat que això comporta, ja que és un conveni que no respecta ni tan sols les condicions mínimes existents, Necessitem i volem un conveni col·lectiu propi. Un servei com el 112 no pot ser gestionat per una empresa subcontractada que desconeix el servei i la seva gestió.

La gestió del servei es fa sempre a través de concursos i d’ofertes on el que ha prevalgut sobretot ha estat sempre l’oferta econòmica. S’emporta el concurs l’empresa que ofereix el preu més barat, tot això repercuteix en servei, qualitat, formació, baixa temerària econòmica, i benestar dels treballadors. Algunes d’aquestes empreses, com l’última que ha gestionat el servei fins fa poc, GRUPO NORTE, van assumir el servei i després no han pogut fer front a ell, jugant amb els salaris dels treballadors que són els que donen la cara davant el ciutadà i al cap i a la fi són els que tiren el servei endavant.

Això No pot seguir així, cal canviar estratègia i manera de gestionar-ho. L’administració perd el control de com es gestiona realment el servei 112.

Considerem que és el moment de canviar el model i la gestió del servei emergències 112, que es lluiti per a millorar-lo i es gestioni d’una forma decent.

Des d’UGT portem anys reivindicant i manifestant el mateix. No podem ser personal subcontractat en tractar-se, el nostre servei (perquè així ho considerem tots els que treballem en el) d’una vital importància.

Continuarem manifestant-nos les vegades que faci falta fins a aconseguir els nostres propòsits i fins que el servei aconsegueixi finalment ser públic. Recorda, un servei vital en mans d’una empresa corrupta, és un perill per al ciutadà.

UGT BARCELONA

SERVEI 112 EMERGÈNCIES CATALUNYA

2021-06-01
02_Carta_agente_cast_SCO_03
02_Carta_agente_cast_SCO_03
previous arrow
next arrow

Deixa un comentari

El seu email no será publicat.Camps obligatoris marcats *

*

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más Info

ACEPTAR
Aviso de cookies

Diari Sant Quirze

↑ Grab this Headline Animator