JAVI QUINTANO
7/6/2023 | 15:40:32
L’empresa ABB Robotics, líder tecnològic en electrificació i automatització, va celebrar ahir, en el marc del Dia Mundial del Medi Ambient, una jornada d’activitats a les seves instal·lacions de Madrid i Sant Quirze del Vallès adreçades a més d’una centena de nens i nenes per formar-los en sostenibilitat i canvi climàtic a través de diversos jocs.
Així, la companyia tecnològica va acollir durant el matí alumnes del col·legi Marqués de Suanzes (Madrid) i de l’escola Miquel Martí i Pol (Sabadell) en diversos torns perquè ensenyar-los, a través d’activitats lúdiques, diferents conceptes sobre sostenibilitat, com l’enllaç entre l’efecte hivernacle i el canvi climàtic i les petites accions que es poden fer en el dia a dia per lluitar-hi com estalviar aigua i energia.
Mitjançant aquestes activitats, els nens i les nenes van aprendre jugant com certes activitats humanes acceleren l’efecte hivernacle, i com l’escalfament de la terra i dels oceans tenen multitud de conseqüències negatives per als ecosistemes, les persones i la biodiversitat. També, van aprendre com amb petits gestos quotidians, com no deixar oberta la porta de la nevera massa temps o utilitzar a cada moment només l’aigua necessària evitant-ne el malbaratament, poden tenir un impacte en la lluita contra el canvi climàtic.
A la tarda, ABB va realitzar activitats familiars destinades a les persones que treballen a la companyia i als petits i petites de la casa, a les quals es van unir més de 75 persones, entre adults i nens, a tots dos centres.
Amb aquesta iniciativa, ABB avança en el compromís amb el desenvolupament social de l’entorn on opera, emmarcat en el propòsit i l’estratègia de sostenibilitat de la companyia.
“Creiem que, per generar un canvi real a la societat i avançar cap a la sostenibilitat, les empreses tenim un paper molt important com a actor econòmic i social i hem de donar exemple i contribuir al nostre entorn local, aportant els nostres coneixements. Per això, és important conscienciar en aquesta matèria des d’etapes primerenques i promoure iniciatives que involucrin els més petits perquè comprenguin el repte i que també puguin aportar solucions”, explica Ricardo Martín, director de Comunicació i Relacions Institucionals d’ABB a Espanya.